XL 700 wywalenie katalizatora
XL 700 wywalenie katalizatora
Czy ktoś wywalił katalizator i może mi powiedzieć czy wzrosło po tym zabiegu spalanie? Trampi ma lambadę? chcę dokonać zabiegu wywalenia kata i zmiany tłumika ale tylko pod warunkiem, że nie wzrośnie mi przez to spalanie.
- chankrymski
- czyściciel nagaru
- Posty: 536
- Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Krosno
Re: XL 700 wywalenia kata.
Widziałem taką operację na trampim. Czy spalanie wzrosło to się pewnie nie dowiem, bo właściciel tylko do lasu katować jeździ. Zrobiło się za to dość głośno. Szpan na wiosce jest, ale czuje, że po większej trasie mogłoby być boleśnie. Podobno też odczuwalnie lepiej się zbiera. Generalnie zrezygnowałem z takiej akcji głównie ze względu na jednak za duże decybele. Będę stary i głuchy to se kupie czoperka bez wydechów i będę miał to w chu....... Ale może, ktoś jeszcze coś napisze...
kilka fotek https://picasaweb.google.com/111734178209127324272
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
Re: XL 700 wywalenia kata.
Ja akurat do lasu to mam kata, trampi się do tego nie nadaje, trampuś jeździ ze mną w dalsze wyjazdy. Kusi mnie obniżenie wagi a co do hałasu to można kupić tłumik z DB killerem i zakładam, że wtedy da się wytrzymać.
- chankrymski
- czyściciel nagaru
- Posty: 536
- Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Krosno
Re: XL 700 wywalenia kata.
No niby tak ale DB kiler i tłumik to dodatkowe koszta. A obniżenia wagi to pewnie nie poczuje się bo katalizator nisko osadzony.
kilka fotek https://picasaweb.google.com/111734178209127324272
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
- maher
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 03.04.2010, 18:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: XL 700 wywalenia kata.
ja w swojej 700 miałem wywalonego kata i nic złego się nie działo spalanie takie samo a moto wyrażnie żywsze.
Re: XL 700 wywalenia kata.
A co z lambadą zrobiłeś?
- maher
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 03.04.2010, 18:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: XL 700 wywalenia kata.
W czasie spawania kolektora wspawałem gwint do jej zamontowania musi ona być ponieważ steruje składem mieszanki i bez niej moto by nie chodziło jak należy.
Re: XL 700 wywalenia kata.
Zapodałbyś jakieś fotki?
- maher
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 03.04.2010, 18:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: XL 700 wywalenia kata.
Moto sprzedałem koledze FUTRZAK i na tą chwile jest u niego ten kolektor więc jeśli chcesz fotki napisz do niego.W tej chwili ma założonego kata do moto i kolektor leży luzem.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: XL 700 wywalenia kata.
Ja miałem 600-tkę w której założyłem wydech z 700-tki (ot taka fanaberia ). Oczywiście bez kata. Efekt - trochę głośniej ale nie upierdliwie, absolutnie nie przeszkadzało w trasie. Żadnych zmian w dynamice nie zauwazyłem, żadnych strzałów w wydech.
Teraz szukam ARROW paris dakar do afryki - bo ma małą puszkę co pozwoli na maksymalne zwężenie stelaży
Pozdr
zimny
Teraz szukam ARROW paris dakar do afryki - bo ma małą puszkę co pozwoli na maksymalne zwężenie stelaży
Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 270
- Rejestracja: 22.03.2009, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: gostynin
Re: XL 700 wywalenia kata.
Ja też wywaliłem kata ze swojej 700 robiłem to sam do tego mam leo vinca wszystko działa super spalanie nie wzrosło moto ożyło no i oczywiście prześwit znacznie większy pożegnałem również centralkę ...co do sondy ja wspawałem się za nią czyli pozostała nie ruszona ... i potwierszam to co napisał kolega Maher bezwzględnie sonda musi pozostać. Dzwięk stał się bardziej poważny (basowy)
- Tool
- naciągacz linek
- Posty: 64
- Rejestracja: 03.12.2010, 20:00
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: XL 700 wywalenia kata.
Jakby kogoś interesowało to tutaj leżą 3 fotki mojej modyfikacji
http://www.flickr.com/photos/hubertssto ... 622557500/
http://www.flickr.com/photos/hubertssto ... 622557500/
Re: XL 700 wywalenia kata.
Ok to pytanie jak sie ma wymiarowo puszka kata z 700 do "srodkowego tlumika" w 650????? Zmierzam do tego czy bez modow da sie posadzic wydech akcesoryjny (arrow) z 700 do 650-tki?
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: XL 700 wywalenia kata.
Ja założyłem leo dedykowanego do 700 do mojej 650. Z dostrojeniem była zabawa ale efekt jest więcej niż pozytywny
Lekka rzeźba była potrzebna w mocowaniu slip-on ale żadnego cięcia. Więc dasz radę
Pozdrawiam
zimny
Lekka rzeźba była potrzebna w mocowaniu slip-on ale żadnego cięcia. Więc dasz radę
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: XL 700 wywalenie katalizatora
Podziekowal za odzew, poprosil bym moze o jakas fote jesli mozna i dokladniejszy opis co trzeba bylo zrobic zeby to pozenic razem (i co ma kolega na mysli mowiac dostrojenie). Ja mam na oku arrowa, dokladnie to tego:
http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-XL700V- ... 43b30192fb
Bede wdzieczny za pomoc
http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-XL700V- ... 43b30192fb
Bede wdzieczny za pomoc
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: XL 700 wywalenie katalizatora
A proszę bardzo
Otóż zakupiłem kompletny układ wydechowy do trampka 700 - tzn tłumik, dolot i rurę łączącą z kolektorami eliminującą katalizator. Wykorzystałem tylko końcówkę i dolot. Średnica wlotu jest identyczna więc można bez problemu połączyć z katalizatorem. Z uwagi na to że w 650 wyjście z kata jest bardziej do góry wydech jest sporo wyżej i nie tak bardzo w linii motocykla jak dedykowane do 650. Wygląda moim zdaniem lepiej niż dedykowany
Co do rzeźby - w mocowaniu przy secie musiałem rozwiercić otwór na śrubę - o około 3mm do góry bo wydech jest niżej niż oryginał. Natomiast przy górnym mocowaniu, tam gdzie od obejmy tłumika odchodzi tulejka trzeba wyło dorobić blaszkę długości około 5cm, z jednej strony przykręcona do oryginalnego mocowania, puszczona niżej, i z otworem na przykręcenie tulejki od wydechu. Coś jakby redukcja, przedłużka.
Poniżej foto, może się dopatrzysz o co chodzi (klik na zdjęcie):
W razie coś - pytaj, postaram się pomóc.
Co do dostrojenia. Otóż montaż leona nie miałby sensu bez przeróbki katalizatora. Byłby jedynie efekt lekko akustyczny. Testowałem - nie ma żadnej różnicy w stosunku do oryginału jeśli chodzi o osiągi. Więc na początek zmodyfikowany został "środkowy tłumik" - rozcięty po spawach, wyjęta cała ceramika, rurki zostają. Dlaczego tak a nie kompletna wycinka? Ano dlatego aby zachować zaprojektowany przez producenta przepływ spalin. Całkowite wycięcie jest OK, ale jeśli w zamian wspawamy idealnie rurę kolektorową. Po opróżnieniu kata na standardowym wydechu moto zdecydowanie odżyło - ewidentnie lepiej się wkręca w zakresie 5-7 tys. Ale na dole nadal średnio.
Natomiast po założeniu leona bez db killera (to ważne) było tak ze moto dostało dużo dołu natomiast mułowato się wkręcał na wysokich obrotach - ewidentnie wydech był zbyt przelotowy a silniki AT/TA tego nie lubią. Dostrajanie polegało na regulacji śruby składu mieszanki (która wbrew temu co wielu twierdzi ma wpływ na każdy poza najwyższym zakres obrotów) - wyszło około 3,5 obrotu doświadczalnie. Z dyszami i iglicą nie kombinowałem.
Kluczem okazał się db-killer (którego nie dostałem z tzw. kompletnym wydechem i musiałem dokupić za jedyne 170zł..), czyli zwężenie wylotu spalin i jednoczesne zwiększenie ciśnienia w układzie wydechowym. Przy tych samych ustawieniach gaźnika moto ma dół od 3 tys zamiast 4,5 i górę do 7,5 zamiast 6 tysięcy. W zasadzie teraz bardzo przypomina mi Afrykę, bo czy jadę sam czy z pasażerem zbiera się prawie tak samo. Na w pełni seryjnym wydechu było gorzej.
Więc zwróć uwagę na to abyś napewno kupił tłumik z db-killerem i nie kombinuj bez tego. Ten silnik po prostu nie trawi zbyt szybkiego przelotu - przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń. W pełni pusta rura aby dobrze działała wymagałaby zmian ustawień iglicy i zmiany dysz na większe.
Mam nadzieję że pomogłem
Pozdr
zimny
Otóż zakupiłem kompletny układ wydechowy do trampka 700 - tzn tłumik, dolot i rurę łączącą z kolektorami eliminującą katalizator. Wykorzystałem tylko końcówkę i dolot. Średnica wlotu jest identyczna więc można bez problemu połączyć z katalizatorem. Z uwagi na to że w 650 wyjście z kata jest bardziej do góry wydech jest sporo wyżej i nie tak bardzo w linii motocykla jak dedykowane do 650. Wygląda moim zdaniem lepiej niż dedykowany
Co do rzeźby - w mocowaniu przy secie musiałem rozwiercić otwór na śrubę - o około 3mm do góry bo wydech jest niżej niż oryginał. Natomiast przy górnym mocowaniu, tam gdzie od obejmy tłumika odchodzi tulejka trzeba wyło dorobić blaszkę długości około 5cm, z jednej strony przykręcona do oryginalnego mocowania, puszczona niżej, i z otworem na przykręcenie tulejki od wydechu. Coś jakby redukcja, przedłużka.
Poniżej foto, może się dopatrzysz o co chodzi (klik na zdjęcie):
W razie coś - pytaj, postaram się pomóc.
Co do dostrojenia. Otóż montaż leona nie miałby sensu bez przeróbki katalizatora. Byłby jedynie efekt lekko akustyczny. Testowałem - nie ma żadnej różnicy w stosunku do oryginału jeśli chodzi o osiągi. Więc na początek zmodyfikowany został "środkowy tłumik" - rozcięty po spawach, wyjęta cała ceramika, rurki zostają. Dlaczego tak a nie kompletna wycinka? Ano dlatego aby zachować zaprojektowany przez producenta przepływ spalin. Całkowite wycięcie jest OK, ale jeśli w zamian wspawamy idealnie rurę kolektorową. Po opróżnieniu kata na standardowym wydechu moto zdecydowanie odżyło - ewidentnie lepiej się wkręca w zakresie 5-7 tys. Ale na dole nadal średnio.
Natomiast po założeniu leona bez db killera (to ważne) było tak ze moto dostało dużo dołu natomiast mułowato się wkręcał na wysokich obrotach - ewidentnie wydech był zbyt przelotowy a silniki AT/TA tego nie lubią. Dostrajanie polegało na regulacji śruby składu mieszanki (która wbrew temu co wielu twierdzi ma wpływ na każdy poza najwyższym zakres obrotów) - wyszło około 3,5 obrotu doświadczalnie. Z dyszami i iglicą nie kombinowałem.
Kluczem okazał się db-killer (którego nie dostałem z tzw. kompletnym wydechem i musiałem dokupić za jedyne 170zł..), czyli zwężenie wylotu spalin i jednoczesne zwiększenie ciśnienia w układzie wydechowym. Przy tych samych ustawieniach gaźnika moto ma dół od 3 tys zamiast 4,5 i górę do 7,5 zamiast 6 tysięcy. W zasadzie teraz bardzo przypomina mi Afrykę, bo czy jadę sam czy z pasażerem zbiera się prawie tak samo. Na w pełni seryjnym wydechu było gorzej.
Więc zwróć uwagę na to abyś napewno kupił tłumik z db-killerem i nie kombinuj bez tego. Ten silnik po prostu nie trawi zbyt szybkiego przelotu - przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń. W pełni pusta rura aby dobrze działała wymagałaby zmian ustawień iglicy i zmiany dysz na większe.
Mam nadzieję że pomogłem
Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: XL 700 wywalenie katalizatora
No wyglada to dobrze, moja 650 nie ma kata wiec kwestia mocowania moze wyjsc troche inaczej..........
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: XL 700 wywalenie katalizatora
Tzn masz wycięty katalizator? Jak masz to polączone ze standardowym kominem bez przeróbek to mocowania powinny wyjsc podobnie...
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: XL 700 wywalenie katalizatora
Rocznik 2001 wiec tam kata nie bylo, jest tylko puszka -tlumik srodkowy i potem juz rura do tlumika koncowego (seria)
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: XL 700 wywalenie katalizatora
No to przeciez ja dokladnie o tym mówię. Ta środkowa puszka - nazywalo sie to nieregulowany katalizator ale tak jak mowisz bardziej nalezaloby to nazywac środkowy tłumik. To z tej puszki wywalałem ceramikę. Mój TA to rok 2003 więc identyczny...
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości