Czołem, pytanie do Was odnośnie regulowania obrotów w silniku 1.5 dci. Silnik, chwilę po uruchomieniu powinien mieć obroty ~750-800 rpm. W moim kangoo cały czas trzyma ok 1000. Nawet po nagrzaniu. Pomaga wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie. Zjawisko występuje przy niskich temperaturach zewnętrznych od ok 3-4°C w dół.
Obstawiam jakąś przepustnicę, czujnik podciśnienia.... Co szukać?
[P] 1.5dci wysokie obroty po zimnym rozruchu
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
[P] 1.5dci wysokie obroty po zimnym rozruchu
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1528
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: [P] 1.5dci wysokie obroty po zimnym rozruchu
Który rok?
Gaz na linkę czy potencjometr? W jakim stanie filtry powietrza i paliwa? Odłącz przepływomierz, zobacz czy coś się zmieni.
Może mieć zapisany mały błąd z któregoś z czujników (np. wał korbowy). Coś wyświetla się na tablicy?
Odezwij się, gdybyś ciągle miał zonka. Czasem podstawowy komp nie wystarcza.
Gaz na linkę czy potencjometr? W jakim stanie filtry powietrza i paliwa? Odłącz przepływomierz, zobacz czy coś się zmieni.
Może mieć zapisany mały błąd z któregoś z czujników (np. wał korbowy). Coś wyświetla się na tablicy?
Odezwij się, gdybyś ciągle miał zonka. Czasem podstawowy komp nie wystarcza.
Re: [P] 1.5dci wysokie obroty po zimnym rozruchu
to silnik na CR tu oprócz klapy gaszenia nie żadnych przepustnic,za obroty odpowiada sterownik silnika który na podstawie info z czujników dostosowuje obroty do obciążenia,temperatury itp,na początek sprawdź masę na silnik czy jest ok u ciebie powinny być grzałki które pobierają w mrozy sporo prądu słaba masa może powodować takie objawy ewentualnie przekaźnik grzałek ,podłącz kompa i zobacz jak zachowuje się temp silnika i teraz czy wywala jakieś błędy? 1,5 dci ma tak że jak leci któryś wtryskiwacz to sterownik z automatu podnosi obroty do 1000 pisz jak nie pomoże coś pomyślimy jeszcze
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: [P] 1.5dci wysokie obroty po zimnym rozruchu
Czołem. Autko z 2004 roku. Przy pedale gazu jest potencjometr ( bez linki ). Były problemy ale z kostką elektryczną przy pedale gazu - usunięte - był błąd w kompie. Samochód jak na diesla ma śmiesznie mały przebieg ok 110kkm. Wszystkie sprawy eksploatacyjne robione "na zapas".
Problem występuje po rozruchu przy niskiej temperaturze, poniżej 3-4°. Obroty chwilę po rozruchu powinny spaść. Pomaga gdy się wyłączy samochód i odpali jeszcze raz ( ale musi być rozgrzany ). Wczoraj dodatkowo, nawet po dużym rozgrzaniu, głupiał. Nie wiedział jakie obroty trzymać -800 czy 1200 więc telepało całym silnikiem. Cóż, myślałem że to jakaś typówka, odpowiednik np silnika krokowego w benzynie. Oddam auto do mechanikera, tylko koleś do którego mam zaufanie ( mechanik ) jest po drugiej stronie Wrocławia...
Problem występuje po rozruchu przy niskiej temperaturze, poniżej 3-4°. Obroty chwilę po rozruchu powinny spaść. Pomaga gdy się wyłączy samochód i odpali jeszcze raz ( ale musi być rozgrzany ). Wczoraj dodatkowo, nawet po dużym rozgrzaniu, głupiał. Nie wiedział jakie obroty trzymać -800 czy 1200 więc telepało całym silnikiem. Cóż, myślałem że to jakaś typówka, odpowiednik np silnika krokowego w benzynie. Oddam auto do mechanikera, tylko koleś do którego mam zaufanie ( mechanik ) jest po drugiej stronie Wrocławia...
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości