KTM 950 Q&A

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
AdamL
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 26.05.2014, 19:50
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Pruszków

KTM 950 Q&A

Post autor: AdamL »

Czolem

Bylem ogladac wczoraj jednego Advenczera 950. Nie zeby od razu kupowac ale mialem blisko wiec z ciekawosci bo moto mi sie podoba, i zeby chociaz sprobowac usiasc bo nie mialem jeszcze okazji. No i po rozmowie z wlascicielem naszlo mnie pare pytan:

1) czy konsumpcja oleju na poziomie 50-100ml na 100km (slownie sto) to norma? Nakrecone 67k km ale silnik swiezo po remoncie

2) czy kapanie 2-3 kropelek oleju po zaparkowaniu cieplego to norma?

3) najpewniej wkrotce bedzie do roboty sprzeglo - jaki to koszt pi razy oko?

wiem ze to moto nie dla kazdego a przesiadka z trampka to spora zmiana dlatego nie fiksuje sie na tym modelu na twardo, ale co zrobic jak sie podoba...
:)
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: wojtekk »

1. Masakra. Litr na 1000 km. Coś do bani remont. Może być gdzieś pierdoła - tania do usunięcia i masz cacko.

2. Tak - w maluchach i polonezach. A przepraszam - w dużych fiatach też. jak nie ciekło - znaczy, że zepsuty. W innych pojazdach - raczej są projektowane, by nie ciekło.

3. Nie znam się na wymianie sprzęgła w KTM, ale nie sądzę by fortunę. Taniej jak zrobisz przy wymianie oleju.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
KubaMoto
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 427
Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gdynia

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: KubaMoto »

Litr na 1000 po remoncie? to zdecydowanie za duzo,fakt zanim sie wszystko pouklada to moze miec wieksze zapotrzebowanie na olej ale nie tyle. Pytanie jaki to byl remont ? czego? z tego co wiem sprzeglo do kata nie jest tanie ,jesli je porownac cenowo do Xl 600. Kapnie oleju z silnika tez nie jest prawodlowe, cos ewidentnie skopane przy skladaniu silnika i jesli to na laczeniu karterow i bedzie trzeba robic to jeszcze raz to tanio nie bedzie. Ja bym sobie odpuscil bo cos podpucha smierdzi...po remoncie ,zle poskaldany na sprzedaz,ewidentnie zachowanie kogos kto ma juz dosc zlomu i chce sprzedac. :cool: :thumbsdown:
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Awatar użytkownika
AdamL
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 26.05.2014, 19:50
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Pruszków

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: AdamL »

co do remontu to pamietam tyle ze cylindry byly honowane
Awatar użytkownika
KubaMoto
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 427
Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gdynia

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: KubaMoto »

AdamL pisze:co do remontu to pamietam tyle ze cylindry byly honowane
nowe tloki czy tylko pierscienie byly zmieniane, w jakim stanie byly korbowody, ma jakies fotki z naprawy ,robil to serwis ,sam ,ktos,stare czesci do wgladu ...bo gadac co bylo zrobione to mozna wszystko . Musisz sie wypytac dokladnie jak sciemnia to w gradobicu pytan wychwycisz jakies niejasnosci ,jak beda to znaczy ,ze ma zle intencje i wciska bubel.
Takie sprzet jesli bedziesz musial naprawic po jakims marjanie co po taniosci robil , zje twoj portfel razem z butami.
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Awatar użytkownika
bogdan79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 436
Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: bogdan79 »

Z tego co wiem to jeszcze nikt w pl nie robił kapy silnika lc8 (nikasil na cylindrach i dość skomplikowana konstrukcja) - jeżeli serducho padnie to wymienia się na nowy/używany silnik. Nowy kosz sprzęgłowy to ok 1200 zł - używany można kupić za 400 -500 zł, ale wszystko zależy od tego co się dzieje ze sprzęgłem - może wystarczy wymienić tylko tarcze lub olej w wysprzęgniku.
Grata jakiegoś wypatrzyłeś! wejdź na orangepower.pl, tam się dowiesz wszystkiego o dzikach - doradzimy!
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
Awatar użytkownika
AdamL
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 26.05.2014, 19:50
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Pruszków

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: AdamL »

dzieki panowie, tak jak pisalem na razie zakupow (raczej) nie planuje ale mozliwe ze jeszcze pare sztuk obejrze. Jak pojawia sie jakies pytania to dam znac:) a w miedzyczasie zajrze na orangepower.pl
Awatar użytkownika
BigBoyKR
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 312
Rejestracja: 29.04.2010, 11:28
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: BigBoyKR »

Co ktoś robił z tym motocyklem, ze niby po 67kkm remont?? Konsumpcja oleju jakaś kosmiczna. U mnie to wychodzi do jakiś 100ml na 1000 na wydechach bez db killerow. Z motocykla ma nic nie kapać. Najwyżej błoto po jeździe ;)
Odpuść ten egzemplarz na pewno. Znajdź inny w dobrym stanie i będziesz zadowolony.

sorki za błędy i wypaczenia, literówki itp... z tapatalka się pisze ;)
http://bigboykr.blogspot.com/ się uzupełnia powoli...
Awatar użytkownika
AdamL
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 26.05.2014, 19:50
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Pruszków

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: AdamL »

BigBoyKR pisze:Co ktoś robił z tym motocyklem, ze niby po 67kkm remont??
No właśnie nie wiem, a swoją droga - ile wytrzymują te silniki? Wiadomo ze trampkowe silniki nie tak wysilone wiec to zupełnie inna bajka. W ogłoszeniach które przeglądałem (2003-2004) były przebiegi i po 25k, i 75k km
bogdan79 pisze:wejdź na orangepower.pl, tam się dowiesz wszystkiego o dzikach - doradzimy!
A da się tam wejść przez tapatalka? Jakoś nie mogę znaleźć tego forum :)
Awatar użytkownika
BigBoyKR
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 312
Rejestracja: 29.04.2010, 11:28
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: BigBoyKR »

Diabli wiedzą ile to wytrzyma. Przebiegi 100kkm i więcej nie są niczym nadzwyczajnym. Mój ma 50kkm.

sorki za błędy i wypaczenia, literówki itp... z tapatalka się pisze ;)
http://bigboykr.blogspot.com/ się uzupełnia powoli...
Awatar użytkownika
bogdan79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 436
Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: bogdan79 »

wytrzyma tyle ile dbasz - kumpel mjunak ma juz 100 i moto lata jak ta lala a widzialem przebiegi ponad 200. Warunek jest tylko 1 - jak najdalej od druciarzy, wszystko na czas i wg schematu! Zresztą każde moto nawet bajbardziej zużyte można doprowadzić do stanu "jak nowe" - kwestia tylko czy Cię na to stać :)

ps. erwin sprzedaje 2004 950 - moto zrobione na cacy, przygotowane do dalszych wypadów, chce 20 k.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=568EF8FB
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
Awatar użytkownika
AdamL
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 26.05.2014, 19:50
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Pruszków

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: AdamL »

bogdan79 pisze:ps. erwin sprzedaje 2004 950 - moto zrobione na cacy, przygotowane do dalszych wypadów, chce 20 k.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=568EF8FB
Ładne i pewnie warte swojej ceny ale powyżej mojego budżetu. Chciałbym ze startowymi wydatkami zmieścić się poniżej 18k. Zresztą co ja gadam, przeca w pierwszym poście pisałem że nie chce kupić tylko się "rozglądam"... ;D
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: mirekm71 »

Jak znasz kwote to znaczy, ze juz zaplanowales zakup :lanie: a jak jest pewne moto za 2tys wiecej niz planujesz to nalezy kupic bo pozniej mozesz wtopic 5tys a za rok o 2tys i tak nie bedziesz pamietal :tongue:
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
AdamL
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 26.05.2014, 19:50
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Pruszków

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: AdamL »

mirekm71 pisze:Jak znasz kwote to znaczy, ze juz zaplanowales zakup :lanie:
jak bym slyszal swoja kobite;)

a tu tez za 20k ale tylko 26tys nalatane, troche malo... da sie w dzikach krecic licznikiem?

http://olx.pl/oferta/ktm-950-adwenture- ... bCMch.html
Awatar użytkownika
BigBoyKR
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 312
Rejestracja: 29.04.2010, 11:28
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: BigBoyKR »

Wszystko da się skręcić.
Poczytaj sobie o ich chorobach dziecięcych, możliwościach sprawdzenia przebiegu i czynności serwisowych w ASO. Nie ma sensu tego powtarzać.
Przy okazji KTM warto serwisować w ASO. Ceny nie zabijają a KTM nie warto dać jakiemuś Heniowi, żeby uczył się na Twoim sprzęcie.
http://bigboykr.blogspot.com/ się uzupełnia powoli...
Awatar użytkownika
Bugi
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: Bugi »

moj 950 adv na 4000km wzioł jakies 350ml oleju, ma teraz nalatane 46kkm, nic nie kapie, chyba ze za mocno olejem posmaruje łańcuch to z łańcucha :lol: :grin:
Serwisowanie Kata nie jest drogie wbrew mitom, porównaj ceny np w Hondzie czy Yamasze (mówie o ASO). Zajrzyj na http://www.orangepower.pl tam wszystkiego sie dowiesz co i jak, a czasami można fajne sztuki znaleść na giełdzie...ja jak kupowałem zakładałem pewnie budżet, a wolałem dołożyć ok 30% i mieć doposażony, po serwisie który zrobiłem w ASO i zdrowy sprzęt :thumbsup:
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Awatar użytkownika
marecki999
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 543
Rejestracja: 08.09.2008, 18:14
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Węgorzewo-Kal-Giżycko

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: marecki999 »

Ktm.....chmm
1-oleju mój brał 2setki ale na 7tysi czyli do od wymiany do wymiany- nie wlejesz tam byle "castrolaika" bo się zagotuje- full syntetyk za dużą kase
2-nic tam kapać nie może
2- sprzęgło - zależy co- jak całośc to fortuna 1500zl bez mała jak sam wysprzęglik możesz dłubać z oringami/srami i tak w kańcu zapłacisz za nowy 600zł
Tym wariatem nie da się jechać spokojnie :wink: - zawsze chce się odkręcać manetkę a to kosztuje...

Kiedys gdzięs pisałem-
Ja sprzedałem bo musiałem :( bank mnie scigał...
Gdyby nie to pewnie dalej był by u mnie-choć na "Oberona" musiałem wydać :? , wydechy mus było zmienić bo topiły sie kierunki , serwis KTMa wzbogacił się o kolejny tysiak jak White Power polał...i jeszcze kilka tam "tanich" drobnostek mnie wkurzało.... KTM miał to "COŚ" :twisted: kochałem na niego wsiadać...
Po tym jak moja syt sie trochę unormowała i pozwolilem sobie wydac 16tysi na moto-wybrałem Afryczkę :wink:
Narazie nie planuje zamieniać 8) bo przez ostatnie paręnaście tysiecy jedyna iwestycją <tfu tfu> było paliwo :wink:
wiem ,ze to inne moto i porownywać nie ma co ,ale nie jestem "wyczynowcem" nie mam sponsorów coby mi dokladali np.do serwisu 'WhitePowera' jak sie "poleje".
Afryczka mi w zupełnosci wystarcza. Tu serwis robie sam z pomocą kumpli i zamykam się w 5 stówach.
Na koniec powiem tak -
Nie polecam KTM'a dla osób które od 1-go do 1-go liczą złotówki by na puszke mleka, pieluchy dla dziecka, kredyty, bułkę chleba było. Jeżeli komuś zostaje i może sobie odłożyć 1500zl by co roku zrobić full serwis wtedy można :| ale ja np za 1500 jadę z moimi dziewczynami na urlop 8)
pozdrawiam i życze cierpliwosci!"
także przemysl to dobrze- chyba, że jesteś dobrym mechanikiem i sam ogarniesz tego diabła/ bo tam "trytką" mało co zdziałasz :mouthshut:
Awatar użytkownika
Bugi
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: Bugi »

1500 za duzy serwis...hmmm to ja zaplacilem w tamtym roku jakies 1200...ale pompe wody wymienilem tez...a to sie robi raz na 40kkm...czyli duzy serwis..oleje, plyny, zawory, gazniki (w moim przypadku) ok 800zl...i to w Aso, to moim zdaniem nie jest duzo...podobny serwis trampka kosztowal w granicy 500-600zl a robione "samemu" :) wiec roznica nie duza...spalanie w stosunku do trampka ok 1,5-2l wiecej, ale fan z jazdy warty tego. :thumbsup:
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
PawelM.
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 63
Rejestracja: 21.04.2014, 09:46
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Marki

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: PawelM. »

W jakim aso tyle placisz? U kujalowicza?
KTM 950 ADV 2005r.
Awatar użytkownika
AdamL
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 26.05.2014, 19:50
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Pruszków

Re: KTM 950 Q&A

Post autor: AdamL »

hehe dzieki za komentarze, wszystko to bardzo ciekawe:) Ja sie ciagle zastanawiam ale na przyszly sezon na 99% zostanie trampek, wlasnie zaczalem go sobie rozbierac i czyscic. Co bedzie za rok zobaczymy, jak mi nie przejdzie to bede szukal dalej:)

Sent from my LEMHOOV L15 using Tapatalk
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości