Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Wiem,że sporo jest już takich porównań w "fachowej" literaturze ale chciałbym abyśmy tu opisywali swoje subiektywne odczucia po przesiadkach ze starszego modelu na nowszy lub odwrotnie . Niektórzy z nas robili takie przesiadki mają różne opinie na ten temat, warto to opisać bo zauważyłem że krąży już wiele ciekawych spostrzeżeń oraz mitów. Temat przyda się szczególnie tym którzy stoją przed dylematem kupna pierwszego Transalpa w swym życiu. Dopisujcie więc co zauważyliście.
Jeśli chodzi o moje odczucia:
TA 600 92'
PLUSY:
+dokładniejsze wykonanie
+wygodniejszy, poręczniejszy w terenie (węższe siodło i zbiornik oraz nieco mniejsza waga)
+niskie spalanie (4,5- 5l)
+ładniejszy dźwięk oryginalnego tłumika
+lepsze fabryczne miejsca zamocowania gmoli
+dobry nawiew ciepłego powietrza na kolana
+łatwiejszy dostęp do filtra powietrza przy wymianie
+metalowy bagażnik
MINUSY:
-mniej stabilna rama niż w 650
-lampa od malucha
-odstający korek na zbiorniku
-niewiele ale jednak słabsze hamulce z przodu (przed 94')
-niżej położony filtr powietrza (ważne przy brodzeniu)
-regulacja tylnego zawiasu
-sposób regulacji przedniej lampy
-moduł pod kanapą narażony na uszkodzenie od ciężkiej
TA 650 00'
+sztywniejsza rama, można więc go bardziej objuczyć tobołami.
+wygodny na trasie ( większe siedzenie)
+lepsze oświetlenie
+łatwiejsza regulacja reflektora(z miejsca kierowcy)
+ciut lepsze hamulce
+zegarek
+schowek pod siedzeniem
-spalanie większe o 0,5 - 1l przy praktycznie nieodczuwalnie większej mocy
-nieco cięższy, mniej wygodny w terenie (szerokie siodło i zbiornik przeszkadzają)
-brak sensownych (fabrycznych) miejsc zamocowania gmoli
-brak na rynku sensownych gmoli (edit: teraz już są- potrzeba matką wynalazku! )
-brzydszy dźwięk oryginalnego wydechu (mniej basu i jakoś tak ciszej i mniej rasowo)
-słabe dmuchanie ciepłego na kolana
-brak poprzeczki kierownicy
-brak kranika i niedokładny wskaźnik poziomu paliwa
-bardziej skomplikowany sposób mocowania owiewek czachy
-plastikowy , giętki bagażnik
Jeśli chodzi o moje odczucia:
TA 600 92'
PLUSY:
+dokładniejsze wykonanie
+wygodniejszy, poręczniejszy w terenie (węższe siodło i zbiornik oraz nieco mniejsza waga)
+niskie spalanie (4,5- 5l)
+ładniejszy dźwięk oryginalnego tłumika
+lepsze fabryczne miejsca zamocowania gmoli
+dobry nawiew ciepłego powietrza na kolana
+łatwiejszy dostęp do filtra powietrza przy wymianie
+metalowy bagażnik
MINUSY:
-mniej stabilna rama niż w 650
-lampa od malucha
-odstający korek na zbiorniku
-niewiele ale jednak słabsze hamulce z przodu (przed 94')
-niżej położony filtr powietrza (ważne przy brodzeniu)
-regulacja tylnego zawiasu
-sposób regulacji przedniej lampy
-moduł pod kanapą narażony na uszkodzenie od ciężkiej
TA 650 00'
+sztywniejsza rama, można więc go bardziej objuczyć tobołami.
+wygodny na trasie ( większe siedzenie)
+lepsze oświetlenie
+łatwiejsza regulacja reflektora(z miejsca kierowcy)
+ciut lepsze hamulce
+zegarek
+schowek pod siedzeniem
-spalanie większe o 0,5 - 1l przy praktycznie nieodczuwalnie większej mocy
-nieco cięższy, mniej wygodny w terenie (szerokie siodło i zbiornik przeszkadzają)
-brak sensownych (fabrycznych) miejsc zamocowania gmoli
-brak na rynku sensownych gmoli (edit: teraz już są- potrzeba matką wynalazku! )
-brzydszy dźwięk oryginalnego wydechu (mniej basu i jakoś tak ciszej i mniej rasowo)
-słabe dmuchanie ciepłego na kolana
-brak poprzeczki kierownicy
-brak kranika i niedokładny wskaźnik poziomu paliwa
-bardziej skomplikowany sposób mocowania owiewek czachy
-plastikowy , giętki bagażnik
Ostatnio zmieniony 04.10.2016, 14:45 przez ostry, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Mała poprawka
Powód: Mała poprawka
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 18.08.2009, 13:14
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Niemodlin
- Kontakt:
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Do minusów 650 dopiszcie dużymi literami koszt lampy przedniej ....szukam używki drugi miesiąc i nic nie ma.
Nie myślcie że rozchodzi się o cenę, brak ofert ! dosłowne zero.
Cena nowej 450 Euro a używek pow. 200 euro i i tak nie ma
Po moich obserwacjach jest to jeden z najdroższych reflektorów na rynku wtórnym
Nie myślcie że rozchodzi się o cenę, brak ofert ! dosłowne zero.
Cena nowej 450 Euro a używek pow. 200 euro i i tak nie ma
Po moich obserwacjach jest to jeden z najdroższych reflektorów na rynku wtórnym
moto jak wino, im starsze tym droższe .....w utrzymaniu :)
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
ale za to świeci dobrze
- Bolek
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1127
- Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Libiąż
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
W chłodne dni to na pewno plus dodatni,ale w upał to raczej plus ujemnyOSTRY pisze:+dobry nawiew ciepłego powietrza na kolana
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
- tomasz
- czyściciel nagaru
- Posty: 544
- Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
ciekawa lekturka
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Witam
Mam nadzieję, że uda mi się ożywić trochę tego posta.
Po czterech sezonach na TA 600 95' nieśmiało szykuję się do zmiany sprzęta.
Z suchych danych na necie raczej nie widać znaczącej różnicy między trampkiem 600, a 650.
Kolega OSTRY napisał parę istotnych uwag, ja chciałbym dorzucić parę pytań do osób które mają do czynienia z 650.
-Jak wygląda sprawa ze skrzynią u mnie dosyć topornie wchodzą 2 i 3 z tego co słyszałem to dosyć popularne w TA 600.
Czy usunięto ten problem?
-Czy przy fabrycznej szybce po wjechaniu w deszcz po paru minutach siedzi się tyłkiem w kałuży, bo woda spływa po baku między nogi?
Oczywiście nigdy nie jest tak sucho jakby się jechało samochodem, ale w żadnym wcześniejszym motorze ten problem nie dawał mi się tak we znaki.
-Na koniec pytanko o plastiki. Boczne osłaniające akumulator i filtr powietrza są fatalnie wykonane, w jednym miałem wyrwany zatrzask już przy zakupie maszyny, obydwa systematycznie pękają pomimo, że lepie je i zakładam jak najdelikatniej za każdym razem.
Widzę, że te w TA 650 wyglądają już inaczej, czy przeprojektowano je tak, że problem zniknął?
Mam nadzieję, że uda mi się ożywić trochę tego posta.
Po czterech sezonach na TA 600 95' nieśmiało szykuję się do zmiany sprzęta.
Z suchych danych na necie raczej nie widać znaczącej różnicy między trampkiem 600, a 650.
Kolega OSTRY napisał parę istotnych uwag, ja chciałbym dorzucić parę pytań do osób które mają do czynienia z 650.
-Jak wygląda sprawa ze skrzynią u mnie dosyć topornie wchodzą 2 i 3 z tego co słyszałem to dosyć popularne w TA 600.
Czy usunięto ten problem?
-Czy przy fabrycznej szybce po wjechaniu w deszcz po paru minutach siedzi się tyłkiem w kałuży, bo woda spływa po baku między nogi?
Oczywiście nigdy nie jest tak sucho jakby się jechało samochodem, ale w żadnym wcześniejszym motorze ten problem nie dawał mi się tak we znaki.
-Na koniec pytanko o plastiki. Boczne osłaniające akumulator i filtr powietrza są fatalnie wykonane, w jednym miałem wyrwany zatrzask już przy zakupie maszyny, obydwa systematycznie pękają pomimo, że lepie je i zakładam jak najdelikatniej za każdym razem.
Widzę, że te w TA 650 wyglądają już inaczej, czy przeprojektowano je tak, że problem zniknął?
-
- łamacz szprych
- Posty: 645
- Rejestracja: 09.06.2009, 13:55
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Znam typa z Krasnika, co robi zajebiste gmole do TA650.OSTRY pisze: -brak na rynku sensownych gmoli
Mają fajne mocowania na sakwy lub szperacze.
Mój ziomek z Siedlec kupił je od niego i szczerze zachwala.
Że jest pechowcem na maxa to już wiele razy przetestował wytrzymałość gmoli i nic złego nie można im zarzucić.
Jakbyś był zainteresowany to dam Ci namiar
Pozdro!
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Osobiście nie miałem takiego "problemu" ani w 600, ani w 650. Biegi wchodzą z charakterystycznym kliknięciem ale nie traktuję tego jako wady. Osobiście uważam skrzynie hondy za precyzyjne.krakers88 pisze:-Jak wygląda sprawa ze skrzynią u mnie dosyć topornie wchodzą 2 i 3 z tego co słyszałem to dosyć popularne w TA 600.
Czy usunięto ten problem?
Nie jeździłem z niską/fabryczną szybą. W turystycznej/turystycznej +deflektor darkojaka problem mokrej nie występuje.krakers88 pisze:-Czy przy fabrycznej szybce po wjechaniu w deszcz po paru minutach siedzi się tyłkiem w kałuży, bo woda spływa po baku między nogi?
Oczywiście nigdy nie jest tak sucho jakby się jechało samochodem, ale w żadnym wcześniejszym motorze ten problem nie dawał mi się tak we znaki.
Fakt, w 600 urywały się zaczepy szczególnie te wchodzące w zbiornik. W 650 nie ma wogóle "grzybków" , osłony są przykręcane . Po 3 śrubki na każdą str.krakers88 pisze:-Na koniec pytanko o plastiki. Boczne osłaniające akumulator i filtr powietrza są fatalnie wykonane, w jednym miałem wyrwany zatrzask już przy zakupie maszyny, obydwa systematycznie pękają pomimo, że lepie je i zakładam jak najdelikatniej za każdym razem.
Widzę, że te w TA 650 wyglądają już inaczej, czy przeprojektowano je tak, że problem zniknął?
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- Baran
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Kilka słów ode mnie:
650:
- ma całkiem pokaźny schowek pod kanapą, którego nie ma 600;
- jest _lżejsza_ od 600;
- ma wygodniejszą, szerszą kanapę;
- lepsze światła (ale i DUŻO droższe w naprawie w przypadku zbicia lampy);
- trudniejszy dostęp do (droższego) filtra powietrza - trzeba zdejmować bak;
- chla jak smok (poniżej 6l / 100km nigdy mi nie zszedł);
- kranik otwierany automatycznie, podciśnieniowo - dla mnie to zaleta, przynajmniej nikt nie zakręci dla jaj na zlocie ;
- osiągi porównywalne w obu motocyklach
- ładny
650:
- ma całkiem pokaźny schowek pod kanapą, którego nie ma 600;
- jest _lżejsza_ od 600;
- ma wygodniejszą, szerszą kanapę;
- lepsze światła (ale i DUŻO droższe w naprawie w przypadku zbicia lampy);
- trudniejszy dostęp do (droższego) filtra powietrza - trzeba zdejmować bak;
- chla jak smok (poniżej 6l / 100km nigdy mi nie zszedł);
- kranik otwierany automatycznie, podciśnieniowo - dla mnie to zaleta, przynajmniej nikt nie zakręci dla jaj na zlocie ;
- osiągi porównywalne w obu motocyklach
- ładny
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
- graphia
- łamacz szprych
- Posty: 655
- Rejestracja: 18.06.2008, 23:54
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Fajnei Ostry skomentował dwa lata temu sprawę gmoli do 650 "-brak na rynku sensownych gmoli"
- Baran
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
W moim wchodziły normalnie. Przy zbyt luźnym lub nie równo rozciągniętym łańcuchu zdarzało się bardzo rzadko, że 3 potrafiła wypadać.krakers88 pisze: -Jak wygląda sprawa ze skrzynią u mnie dosyć topornie wchodzą 2 i 3 z tego co słyszałem to dosyć popularne w TA 600.
Czy usunięto ten problem?
Miałem fabryczną niską i faktycznie trochę wody się potrafiło zebrać pod cojones, ale raczej standardowo, jak w każdym moto.Czy przy fabrycznej szybce po wjechaniu w deszcz po paru minutach siedzi się tyłkiem w kałuży, bo woda spływa po baku między nogi?
Są wporzo, nic się nie dzieje.-Na koniec pytanko o plastiki. Boczne osłaniające akumulator i filtr powietrza są fatalnie wykonane, w jednym miałem wyrwany zatrzask już przy zakupie maszyny, obydwa systematycznie pękają pomimo, że lepie je i zakładam jak najdelikatniej za każdym razem.
Widzę, że te w TA 650 wyglądają już inaczej, czy przeprojektowano je tak, że problem zniknął?
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Cześć .Dodam coś od siebie w sprawie porównania ,Kanapa w 650 na plus byle nie w deszczu bo leci woda na jajka ,schowek również ale wolę nie mieć schowka na korzyść dostępu do filtra powietrza ,do wymiany w 650 potrzeba dwóch osób ,jak trzeba odstawić sprzęt do warsztatu ,gdy trzeba zajrzeć pod owiewkę należy zdjąć boki razem z przodem ,gdyż nie da się rozpiąć bez łamania zatrzasków ,a następnie zamocować sam reflektor [ dwa razy się naciąłem ,raz odebrałem umazanego smarem ,odbierałem go po zmroku ,a drugi raz zarysowali mi owiewkę ] ja wiązałem go gumami .Podczas jazdy w deszczu silnik w 650 jest cały uświniony a osłona 600 chroni przynajmniej przed brudem i na buty też mniej leci bo jest szersza .baransky pisze:Kilka słów ode mnie:
650:
- ma całkiem pokaźny schowek pod kanapą, którego nie ma 600;
- jest _lżejsza_ od 600;
- ma wygodniejszą, szerszą kanapę;
- lepsze światła (ale i DUŻO droższe w naprawie w przypadku zbicia lampy);
- trudniejszy dostęp do (droższego) filtra powietrza - trzeba zdejmować bak;
- chla jak smok (poniżej 6l / 100km nigdy mi nie zszedł);
- kranik otwierany automatycznie, podciśnieniowo - dla mnie to zaleta, przynajmniej nikt nie zakręci dla jaj na zlocie ;
- osiągi porównywalne w obu motocyklach
- ładny
A kranik w 600 też jest podciśnieniowy ,zamontowali go chyba dlatego że nie ma wskaźnika poziomu paliwa .
Brakuje też kontrolki rozłożonej bocznej stopki i zdarzyć się może że wrzucając bieg z rozłożoną zgaśnie nam silnik .
I jeszcze wibracje w 650 powyżej 4 000 obrotów w 600 tego nie zauważyłem .
Co do gmoli to GIVI robi niezłe , miałem takie w 650 ,jak kiedyś ruszyłem z blokadą na tarczy to ładnie się oparł na gmolach .
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Do subiektywnych odczuć nie wnikam ale w niektórych punktach nie mogę się zgodzić. Wymienię je:
andy237 pisze:do wymiany(filtra pow.) w 650 potrzeba dwóch osób
andy237 pisze:gdy trzeba zajrzeć pod owiewkę należy zdjąć boki razem z przodem ,gdyż nie da się rozpiąć bez łamania zatrzasków
Silnik zawsze zgaśnie przy rozłożonej stopce w momencie wrzucenia biegu, to akurat moim zdaniem rozwiązanie skuteczniejsze niż kontrolka.andy237 pisze:Brakuje też kontrolki rozłożonej bocznej stopki i zdarzyć się może że wrzucając bieg z rozłożoną zgaśnie nam silnik
andy237 pisze:I jeszcze wibracje w 650 powyżej 4 000 obrotów w 600 tego nie zauważyłem
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Siema,
co prawda moja uwaga jest czysto teoretyczna, bo nie jeździłem 650, ale przysiadając się do kilku zawsze przeszkadzała mi... szerokość kanapy, która (w moim przypadku) za bardzo "rozsadza" uda na zewnątrz, jednocześnie utrudniając postawienie nóg na ziemi.
Porównując czysto teoretycznie 600 i 650 (pomijając fakt, że nie miałem więcej kasy), zdecydowanie wolałem 600, ale tylko z roczników 97-99 (nowsza lampa, 2 tarcze).
Niezaprzeczalnym plusem dla 650 jest duży schowek pod kanapą i bez porównania lepsza lampa, ale w obu przypadkach można jakoś sobie poradzić. Np. przez żarówki typu +90%, halogeny czy schowek pod... tablicą rejestracyjną, który niedawno opisywałem...
Osobiście dobijało by mnie spalanie 650 (wiarygodne informacje od kilku znajomych), które lekko licząc wynosi od litra w górę, w zamian nie dając praktycznie żadnej różnicy osiągów...
Z jednej strony kupujemy nowszy o kilka lat motocykl, z drugiej (moja subiektywna opinia) wolałem zaoszczędzone kilka tysiaków przeznaczyć na doposażenie, ciuchy i oczywiście... paliwo...
Zaznaczam, że nie jeździłem 650, ale też stawałem przed podobnym dylematem i po różnych "przysiadkach", opiniach, oględzinach wybrałem 600 i jak dla mnie, to był strzał w 10, co za każdym razem z dumą powtarzam...
co prawda moja uwaga jest czysto teoretyczna, bo nie jeździłem 650, ale przysiadając się do kilku zawsze przeszkadzała mi... szerokość kanapy, która (w moim przypadku) za bardzo "rozsadza" uda na zewnątrz, jednocześnie utrudniając postawienie nóg na ziemi.
Porównując czysto teoretycznie 600 i 650 (pomijając fakt, że nie miałem więcej kasy), zdecydowanie wolałem 600, ale tylko z roczników 97-99 (nowsza lampa, 2 tarcze).
Niezaprzeczalnym plusem dla 650 jest duży schowek pod kanapą i bez porównania lepsza lampa, ale w obu przypadkach można jakoś sobie poradzić. Np. przez żarówki typu +90%, halogeny czy schowek pod... tablicą rejestracyjną, który niedawno opisywałem...
Osobiście dobijało by mnie spalanie 650 (wiarygodne informacje od kilku znajomych), które lekko licząc wynosi od litra w górę, w zamian nie dając praktycznie żadnej różnicy osiągów...
Z jednej strony kupujemy nowszy o kilka lat motocykl, z drugiej (moja subiektywna opinia) wolałem zaoszczędzone kilka tysiaków przeznaczyć na doposażenie, ciuchy i oczywiście... paliwo...
Zaznaczam, że nie jeździłem 650, ale też stawałem przed podobnym dylematem i po różnych "przysiadkach", opiniach, oględzinach wybrałem 600 i jak dla mnie, to był strzał w 10, co za każdym razem z dumą powtarzam...
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
OSTRY pisze:Do subiektywnych odczuć nie wnikam ale w niektórych punktach nie mogę się zgodzić. Wymienię je:andy237 pisze:do wymiany(filtra pow.) w 650 potrzeba dwóch osóbandy237 pisze:gdy trzeba zajrzeć pod owiewkę należy zdjąć boki razem z przodem ,gdyż nie da się rozpiąć bez łamania zatrzaskówSilnik zawsze zgaśnie przy rozłożonej stopce w momencie wrzucenia biegu, to akurat moim zdaniem rozwiązanie skuteczniejsze niż kontrolka.andy237 pisze:Brakuje też kontrolki rozłożonej bocznej stopki i zdarzyć się może że wrzucając bieg z rozłożoną zgaśnie nam silnikandy237 pisze:I jeszcze wibracje w 650 powyżej 4 000 obrotów w 600 tego nie zauważyłem
kilka słów o co mi chodziło :
Do wymiany filtra powietrza należy zdjąć zbiornik paliwa ,więc jeżeli uda się nam ściągnąć rurki z kranika nie niszcząc ich ,jedna osoba musi rozchylić boki owiewki a druga podnieść zbiornik .Można zrobiłem to sam i złamałem jeden bolec w boczku ,więc nie warto ryzykować .
Kombinowałem jak rozpiąć owiewkę ,najpierw na motocyklu ,nie dałem rady .Następnie zdjąłem całość i również nie mogłem rozpiąć ,zaczepy przy reflektorze tak sprytnie są wykonane żeby dało się to połączyć a przy próbie rozłączenia miało się połamać ,a potem na śruby .Jednym słowem
Automat wyłączający silnik jest przy obu modelach ,kontrolka jest dodatkiem dla zapominalskich ,żeby nie narobić sobie obciachu ,kto ma nowszy model niech się pilnuje
A co do wibracji to mogłem się trochę pomylić co do wysokości obrotów ,ale niewiele .A sprzęt był w super stanie ,zresztą takie same wibracje miał ,bodaj trzy letni trampek kumpla z 3 000 km stan jak z salonu .Poza tym o tych wibracjach pisali w jednym z motocyklowych pism .
Dodam jeszcze że :
bagażnik opisywany w katalogu jako "aluminiowy" w rzeczywistości jest z tworzywa ,
potrzebne są specjalne żarówki do przednich kierunków ,tylne są ok więc w swojej 600-tce też takie założyłem
na 600-tce spokojnie można zejść do 2500 obr/min "przydatne na leśnych duktach " a 650-tką przy takich obrotach zaczyna szarpać ,minimum 3000 obr/min,
podnóżki w 600-tce są dostosowane do jazdy terenowej ,wystarczy zdąć gumy
i jak pisałem wcześniej osłona silnika ładnie w 650 wygląda, ale przed błotem tak silnik jak i buty bikera lepiej chroni osłona w starym modelu
A poza tym to bardzo fajny motorek ,ale z wyglądu ,taki bardziej na szosę , a poza tym to bardzo fajny motorek
- Yarro
- łamacz szprych
- Posty: 699
- Rejestracja: 27.01.2011, 16:22
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Białystok
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Bez przesady, ostatnio na szybko przed wyjazdem zdejmowałem zbiornik, bo mi śrubka pod niego wpadła. Fakt, że niej to specjalnie bezstresowe, ale do zrobienia w kilka minut bez strat własnych.andy237 pisze: kilka słów o co mi chodziło :
Do wymiany filtra powietrza należy zdjąć zbiornik paliwa ,więc jeżeli uda się nam ściągnąć rurki z kranika nie niszcząc ich ,jedna osoba musi rozchylić boki owiewki a druga podnieść zbiornik .Można zrobiłem to sam i złamałem jeden bolec w boczku ,więc nie warto ryzykować .
Chyba za mało optymistycznie podchodzisz do rzeczy U siebie plastiki zdejmowałem bez demontażu gmoli, trzeba było pokombinować, ale się da.andy237 pisze: Kombinowałem jak rozpiąć owiewkę ,najpierw na motocyklu ,nie dałem rady .Następnie zdjąłem całość i również nie mogłem rozpiąć ,zaczepy przy reflektorze tak sprytnie są wykonane żeby dało się to połączyć a przy próbie rozłączenia miało się połamać ,a potem na śruby .Jednym słowem
Czyżby kompleksy świeżego motocyklisty?andy237 pisze: Automat wyłączający silnik jest przy obu modelach ,kontrolka jest dodatkiem dla zapominalskich ,żeby nie narobić sobie obciachu ,kto ma nowszy model niech się pilnuje
A następnie wziął i zrobił swojegraphia pisze:Fajnei Ostry skomentował dwa lata temu sprawę gmoli do 650 "-brak na rynku sensownych gmoli"
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Czyżby kompleksy świeżego motocyklisty?
Odpowiedź do tego posta, sam miałem skasować ,ale wszechobecni Admini mnie ubiegli
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
650 jako ze sam taki posiadam to pewnie mi lepiej leży niż 600
ale co na pewno upierdliwe jest dolewanie płyny do chłodnicy w 650 wszytko w 650 można zrobić samemu tak jak w 600
600 mi się źle jeździ nie pasuje mi pozycja wole mojego
w offie tez mi sie wydaje ze lepiej 650 ale np 600 ma więcej wyposażenia do offrodu w standardzie lub inaczej w 650 księgowi ograniczyli sporo
ale co na pewno upierdliwe jest dolewanie płyny do chłodnicy w 650 wszytko w 650 można zrobić samemu tak jak w 600
600 mi się źle jeździ nie pasuje mi pozycja wole mojego
w offie tez mi sie wydaje ze lepiej 650 ale np 600 ma więcej wyposażenia do offrodu w standardzie lub inaczej w 650 księgowi ograniczyli sporo
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
Mógłbyś rozwinąć? Ciekaw jestem.pałeł pisze:
w offie tez mi sie wydaje ze lepiej 650 ale np 600 ma więcej wyposażenia do offrodu w standardzie lub inaczej w 650 księgowi ograniczyli sporo
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Transalp 600 / Transalp 650 -porównanie.
np osłony chłodnicy
np bezpieczniki oj parę tych wynalazków jest innych
np bezpieczniki oj parę tych wynalazków jest innych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość