Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

motocyklowo
Awatar użytkownika
Vanish
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 149
Rejestracja: 09.03.2018, 07:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Vanish »

Powiem tak, da się, ale mam wrażenie, że mu krzywdę robię więc zarzuciłem takie praktyki na tym moto :sad: W terenie w zasadzie jest lipa, a tam najbardziej się przydaje podrzucanie przodu. Powodem jest masa i uniwersalna opona, tył prędzej zamieli niż chwyci, takie supermoto da się i na szosówkach poderwać ale to inna masa i jej rozkład. Co do asfaltu- jedynka i ze sprzęgła, jak jest pod górkę albo na czym podbić i porządnie szarpniesz za kierownicę to na odpowiednich obrotach pójdzie z gazu. Przebijać biegów nawet nie próbowałem ale raczej i tak będzie słabo. Jako podsumowanie napiszę tak: to mój 5ty motocykl i jedyny, którym jeżdżę na dwóch kołach. Sprawdziłem jakie ma możliwości pod tym kątem i stwierdziłem z pewnym smutkiem, że szkoda staruszka (mam 600 '96).
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Trampi 600 ;) -> Speed Triple 1050
https://www.bikepics.com/members/rr666
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Nadol »

Zasada jest taka - nie szarpiemy za kierownicę. Przenosimy masę na przednie koło, kompresując amor - on sam odbije.
To tak jak z podnoszeniem moto, można szarpać (siłowo) albo podnieść z pleców (technicznie).

https://www.youtube.com/watch?v=wUPS0oHtqRM

W wypadku Trampka odpuściłbym temat - za ciężki motocykl, za słaby zawias.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Vanish
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 149
Rejestracja: 09.03.2018, 07:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Vanish »

"szarpania" użyłem jako skrótu myślowego. Jednak mimo wszystko trochę za kierownicę pociągnąć trzeba. Co do masy- taka Z1000 latała na gumie jak złoto a jednak cięższa :wink: miękki zawias też nie jest przeszkodą. Każdy motocykl reaguje trochę inaczej, trampek akurat nie jest najlepszym moto do kaskaderki. Co nie znaczy że się nie da. Jednak jeśli chcesz próbować sztuczek jak z filmiku Nadola- marne szanse jeśli nie masz na nazwisko Jarvis.
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Trampi 600 ;) -> Speed Triple 1050
https://www.bikepics.com/members/rr666
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Nadol »

Pisząc "za ciężki" miałem na myśli współczynnik masy do mocy.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Vanish
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 149
Rejestracja: 09.03.2018, 07:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Vanish »

To fakt. Generalnie do gumowania polecam supermoto, samo wychodzi :wink:
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Trampi 600 ;) -> Speed Triple 1050
https://www.bikepics.com/members/rr666
Stork
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 25.05.2012, 09:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Halemba

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Stork »

Cześć,

"Nie odbija" mi rollgaz :sad: W sensie trzeba nią ręcznie operować. Uciążliwe przy zmianie biegów. Kumple w zeszłym roku mi w tym grzebali i przez chwilę było ok i znów wróciło.
Czy jest jakiś patent na to, żeby to na trwale naprawić? Co trzeba kupić? Jakiś plastikowy wkład? Inne rozwiązania?
Zamontowane mam manetki oxford.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Nadol »

Stork, ma być czysto, sucho i luźno - cała filozofia. Chyba, że to problem na linkach. Rozbierz i sprawdź.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Stork
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 25.05.2012, 09:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Halemba

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Stork »

No to chyba brakuje 3, bo z tego co mówił kumpel to okleili to ciasno na maks.
Chyba się sama za to zabiorę. Dzięki!
Awatar użytkownika
MellowTA
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 16.10.2015, 14:41
Mój motocykl: XL600V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: MellowTA »

Stork pisze:Cześć,

"Nie odbija" mi rollgaz :sad: W sensie trzeba nią ręcznie operować. Uciążliwe przy zmianie biegów. Kumple w zeszłym roku mi w tym grzebali i przez chwilę było ok i znów wróciło.
Czy jest jakiś patent na to, żeby to na trwale naprawić? Co trzeba kupić? Jakiś plastikowy wkład? Inne rozwiązania?
Zamontowane mam manetki oxford.
U mnie cala kiera pod rolgazem byla ruda lekko papierkiem troche smaru i śmiga. Ale linki tez sprawdz wymien badz nasmaruj
Andrzej Lech
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 14.09.2018, 06:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Andrzej Lech »

Witam mam pytanie bo ja troszkę za zielony jak sprawdzić moduł w trampku xl600 99r.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: bartekk »

Stork pisze:Cześć,

"Nie odbija" mi rollgaz :sad: W sensie trzeba nią ręcznie operować. Uciążliwe przy zmianie biegów. Kumple w zeszłym roku mi w tym grzebali i przez chwilę było ok i znów wróciło.
Czy jest jakiś patent na to, żeby to na trwale naprawić? Co trzeba kupić? Jakiś plastikowy wkład? Inne rozwiązania?
Zamontowane mam manetki oxford.
Zrób wszystko co napisali koledzy: wyczyść kierę pod rolgazem, raczej bez papieru ściernego jeżeli nie ma rudej, benzyną ekstrakcyjną, przetrzyj jakimś smarem z teflonem, przesmaruj linki. I przede wszystkim sprawdź ciężarek na kierownicy - jeżeli masz, czy nie "rozpęcznia" kierownicy, nie robi z przekroju owalu - ja tak mam o wtedy ciężko chodzi rolgaz.
Andrzej Lech pisze:Witam mam pytanie bo ja troszkę za zielony jak sprawdzić moduł w trampku xl600 99r.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
Odpal silnik - jak działa - to sprawny.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
szprota
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 88
Rejestracja: 27.09.2017, 17:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: szprota »

Hejka. Trza mi pomocy. Ni stąd ni zowąd, podczas trzeciej godziny spokojnej jazdy po Białorusi, moja 650 nagle zaczęła się dławić przy dodawaniu gazu.
Bez gazu silnik chodzi ok, po dodaniu nawet na postoju już nie.
Jakimś cudem byłem koło tankszteli, więc nie szczere pole...
Pomocy!
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: bartekk »

Zobacz co masz w baku i gaźniku. Jak masz filtr paliwa też sprawdź.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
Fihu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 330
Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Fihu »

Po wykluczeniu braku zasilania paliwem, obstawiłbym membrane gaźnika.
Na ssaniu - zimny, ciepły - takie same objawy?
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Awatar użytkownika
szprota
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 88
Rejestracja: 27.09.2017, 17:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: szprota »

bartekk pisze:Zobacz co masz w baku i gaźniku. Jak masz filtr paliwa też sprawdź.
Dziś rano (jak zresztą zawsze) zalane 95, na Belorusneft, na oko jednej z mniej "lewych" stacji. W baku uja widzę przez te metalowe ciulstwa we wlocie. Przy tankowaniu wyglądała i waliła normalnie.
Na tankszteli mają takie coś z załącznika - przeraża mnie myśl dobierania się do gaźnika...Obrazek
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: capri »

Zerknij też na podciśnienie kranika...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2511
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: Artek »

Zerknij do filtra powietrza, może coś zassało z narzędziówki :roll:
Dominator.
Awatar użytkownika
szprota
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 88
Rejestracja: 27.09.2017, 17:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: szprota »

Fihu pisze:Po wykluczeniu braku zasilania paliwem, obstawiłbym membrane gaźnika.
Na ssaniu - zimny, ciepły - takie same objawy?
Jest teraz ciepły. Na ssaniu prawie się nie dławi, okrutnie za to strzela z wydechu schodząc z obrotów (podczas jazdy i na postoju). Za to po zatrzymaniu się po rundce chce zgasnąć. Wyłączając wtedy ssanie wraca na normalne obroty.
Powtórka rundki bez ssania stare objawy, zaczynające się od około 3k rpm.
Czy to som dysze (albo jedna z nich)?
Awatar użytkownika
szprota
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 88
Rejestracja: 27.09.2017, 17:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: szprota »

Jeszcze jedno pytanie, czy skoro jedzie jakoś na ssaniu to mogę tak kontynuować? Coś poza wysokim spalaniem trampkowi grozi?
Serio nie widzę siebie grzebiącego tu w gaziorach :/
BeX
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 181
Rejestracja: 13.03.2017, 08:54
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warka

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

Post autor: BeX »

Kiedyś miałem podobnie, wysunął się przewód od podciśnienia, jak siedzisz to masz go przy lewym kolanie, między cylindrami, spr. czy siedzą dobrze, zwykłe gumowe przewody.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości