To samo dotyczy oczyszczania poszczególnych obszarów i klejania.
Wał pompy jest drążony na całej długości, w związku z tym wirnik nie posiada otworu w górnej części (gdyby tak było chłodziwo wlewało by się do silnika). Z tego powodu odpada użycie klasycznego ściągacza.
Dedykowany ściągacz robimy z ogólnie dostępnych materiałów:
- szpilka M10,
- nakrętka długa M10,
- szeroka podkładka M10,
- płaskownik stalowy o szerokości minimum 50 mm,
- śruby M8,
- nakrętki M8.
Spawamy punktowo szpilkę,
zakładamy ściągacz...
... i cieszymy się z efektu jego zastosowania

Demontujemy szpilkę uważając, by nie przeciąć blaszanego kapturka.
Wyciągamy wał pompy w celu diagnostyki...
...sprawdzając też stan bieżni ślizgowej w korpusie pompy.
Zdemontowane elementy.
Górny otwór drenażowy.
Dolny otwór drenażowy.
Na tym etapie możemy skontrolować stan uszczelniacza i jeśli trzeba również go wymienić.
Po zakończonych oględzinach smarujemy wargę uszczelniacza.
Wymiary i typ uszczelnienia pod wirnikiem pompy są identyczne jak dla XL600V.
Po oczyszczeniu łoża miseczki i otworów drenażowych wciskamy nową miseczkę,
oraz nową bieżnię:
Wsuwamy nasmarowany wał, wycieramy obie powierzchnie ślizgowe, aplikujemy niewielką ilość kleju do wnętrza gniazda na wał w wirniku pompy...
...i wciskamy wirnik.
Koniec
