Kluczyk złamany w stacyjce, XL650 z HISS

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
viper1313
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 17.08.2015, 12:06
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA

Kluczyk złamany w stacyjce, XL650 z HISS

Post autor: viper1313 »

Sytuacja jest następująca, mam jeden kluczyk do trampka XL650 (model w HISS). Niestety kluczyk złamał się w stacyjce i teraz część została tam na stałe a część mam w ręce. Moto na szczęście odpala jak włożę ułamany kluczyk do stacyjki. Probowałem wyciągnąć na własną rękę, ale wydaje mi się że nie ma szans - ułamana część siedzi głęboko i nie ma miejsca nawet żeby włożyć jakiś drucik czy coś podobnego.

Dzwoniłem do serwisu bobik w Warszawie, ale oni potrzebują całą stacyjkę wyjętą. Czy są jacyś magicy co wyciągnął ułamany kluczzyk i potem z dwóch części dorobią nowy (bez kodowania)?
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Kluczyk złamany w stacyjce, XL650 z HISS

Post autor: Solidworks »

viper1313 pisze:Sytuacja jest następująca, mam jeden kluczyk do trampka XL650 (model w HISS). Niestety kluczyk złamał się w stacyjce i teraz część została tam na stałe a część mam w ręce. Moto na szczęście odpala jak włożę ułamany kluczyk do stacyjki. Probowałem wyciągnąć na własną rękę, ale wydaje mi się że nie ma szans - ułamana część siedzi głęboko i nie ma miejsca nawet żeby włożyć jakiś drucik czy coś podobnego.

Dzwoniłem do serwisu bobik w Warszawie, ale oni potrzebują całą stacyjkę wyjętą. Czy są jacyś magicy co wyciągnął ułamany kluczyk i potem z dwóch części dorobią nowy (bez kodowania)?
Żeby kodować na nowo dodatkowe kluczyki musisz mieć jeden zakodowany. Może jest jeszcze inny sposób to tego nie wiem. Inaczej mówiąc, żeby zakodować nowy to musisz włożyć stary :egh:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 415
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Kluczyk złamany w stacyjce, XL650 z HISS

Post autor: Dlugi1 »

Włożyć stary czy wystarczy tylko przybliżyć główkę klucza do stacyjki?
kapsun
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 459
Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Kluczyk złamany w stacyjce, XL650 z HISS

Post autor: kapsun »

Moze to głupie, ale może mocny magnes przyłożyć, spróbować nie zaszkodzi, kiedys tak w zamku w domu zrobiłem i zadziałało
viper1313
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 17.08.2015, 12:06
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA

Re: Kluczyk złamany w stacyjce, XL650 z HISS

Post autor: viper1313 »

Dlugi1 pisze:Włożyć stary czy wystarczy tylko przybliżyć główkę klucza do stacyjki?
Z tego co czytałem to można przełożyć pestke z immo do nowego kluczyka, wtedy ten jeden będzie zakodowany i na nim można kodować następne. Ewentualnie można nosić główkę starego przy nowym i też moto powinno odpalać. Wyjdzie w praniu, w środę jadę do klucznika, który spróbuję temat ogarnąć
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2510
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Kluczyk złamany w stacyjce, XL650 z HISS

Post autor: Artek »

Pestkę przełóż sam do drugiej surówki. To nic nie kosztuje.
Klucznik w kilka sekund wyciągnie grot. Niech Ci dorobi dwa klucze.
Do drugiego klucza pestkę kup sam na allegroszu i zakoduj zgodnie z instrukcją na tym forum.
Klucznik powinien kosztować nie więcej jak 100-120 zł za dorobienie dwóch kluczy i wyciągnięcie grotu.
Dominator.
viper1313
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 17.08.2015, 12:06
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA

Re: Kluczyk złamany w stacyjce, XL650 z HISS

Post autor: viper1313 »

Po długich bojach w końcu udało mi się podejść do tematu. Cena w Warszawie za usługę to 500zł (dojazd, wyjęcie, surówka i dorobienie, przełożenie pestki). Drogo jak nie wiem, ale nie udało mi się wyciągnąć tego samemu, a wyjmowanie stacyjki pod blokiem nie wchodziło w grę.

Niestety pojawił się kolejny problem, moto nie odpala. Naładowałem już akumulator, ale rozrusznik wydaje z siebie tylko cichy jęk (nie kręci zupełnie) i to wszystko. Jak sprawdzic czy to aku ma za mało mocy czy to coś z rozrusznikiem?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość