Zawór hamowania silnikiem

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
Paweł
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 439
Rejestracja: 18.06.2008, 18:30

Zawór hamowania silnikiem

Post autor: Paweł »

Czołem
Koledzy, wiecie czy gaźniki montowane w europejskich wersjach pd10 mają taki układ wspomagający?
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Zawór hamowania silnikiem

Post autor: old1977 »

chodzi Ci chyba o AIR CUT-y mają zapobiegać ostremu strzelaniu w wydech,przy zamkniętej przepustnicy zamykają troszkę powietrza wzbogacając lekko mieszankę.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Paweł
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 439
Rejestracja: 18.06.2008, 18:30

Re: Zawór hamowania silnikiem

Post autor: Paweł »

no może i tak, faktycznie. Z mojej strony temat do zamknięcia, dzięki.
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 837
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Zawór hamowania silnikiem

Post autor: magneto »

A tak BTW - czy te zaworki nie odcinają dopływu powietrza tylko do układu wolnych obrotów, żeby ten niepotrzebnie nie "wysysał" paliwa, gdy hamujemy silnikiem ?
Stare gaźnikowe puszki (PF 126p - z końca produkcji, jakieś Tavrie i pewnie wiele innych miały to na elektrozaworkach).
Tzn. jak przepustnica była zamknięta (stykowy "TPS"), a obroty wyższe niż jakieś tam minimum, to elektronika zamykała dopływ paliwa do dyszy / układu wolnych obrotów.
Tak se myślę...
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Paweł
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 439
Rejestracja: 18.06.2008, 18:30

Re: Zawór hamowania silnikiem

Post autor: Paweł »

No jest to logiczne co prawisz...
W tej całej idei, wg. choćby Rafała Dmowskiego, chodzi o ograniczanie właśnie wysysania nadmiaru paliwa (choć w tej kwestii zdania internetu są podzielone) i tym samym nadmiernemu wzbogacaniu mieszanki przez duże podciśnienie w komorze mieszania gaźnika podczas hamowania silnikiem coby nie było dopalania tejże w wydechu.
Zastanawiam się jeszcze co dzieje się z przepustnicą podciśnieniową w tych warunkach. Czy aby na pewno jest ona zamknięta i tym samym opuszczona iglica w rozpylaczu zamykając go jednocześnie czy może duże podciśnienie, pomimo zamkniętej przepustnicy powietrza otwiera w jakimś stopniu tą podciśnieniową i paliwo zasuwa rozpylaczem bezproduktywnie w wydech :wacko: ???...
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość