Różnice w gaźnikach XL650V
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24.01.2020, 08:30
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Różnice w gaźnikach XL650V
Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem? Info zaczerpnięte z tej strony : https://www.motocykl-online.pl/testy/Ho ... ozy,8317,3 Jeśli jest to gdzieś opisane proszę o link do tematu.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Różnice w gaźnikach XL650V
Ten test chyba nie ma pokrycia w faktach.Redrekin pisze:Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem? Info zaczerpnięte z tej strony : https://www.motocykl-online.pl/testy/Ho ... ozy,8317,3 Jeśli jest to gdzieś opisane proszę o link do tematu.
Czytałem parę razy o tej różnicy i nigdy nic konkretnego. Pewnie trzeba by sprawdzać numery części.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
Re: Różnice w gaźnikach XL650V
myślę że samymi gaźnikami nie zyskasz mocy tu kompleksowo trzeba podejść, dolot,wałki rozrządu i wylot tak modyfikacja powinna wyglądać,co ci da wydajniejszy gaźnik skoro air box dalej ma ta samą pojemność i więcej powietrza przez niego nie przepuścisz,bez zmiany wałków czas napełnienia komory spalania zostaje taki sam czyli objętość ładunku zostaje bez zmian i to samo ma się do wydechu w źle obliczonym zjawisko odbicia falowego może występować albo za wcześnie albo za późno co również ma spore znaczenie .
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1524
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Różnice w gaźnikach XL650V
Old, spokojnie, nie rozpędzaj się. Chłopak tylko 2 KM szuka .
Nie jestem wielkim znawcą 650, niemniej poszperam, w wolnej chwili, jeśli to zagadnienie spać Ci nie pozwala .Redrekin pisze:Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem?
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Różnice w gaźnikach XL650V
Sylwek, ja również jestem ciekaw. Od kiedy mam 650tkę, nigdy nie widziałem jednoznacznej odpowiedzi - czy były te różnice od 2005 (poza wyglądem) czy nie były.Sylwek pisze:Old, spokojnie, nie rozpędzaj się. Chłopak tylko 2 KM szuka .
Nie jestem wielkim znawcą 650, niemniej poszperam, w wolnej chwili, jeśli to zagadnienie spać Ci nie pozwala .Redrekin pisze:Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem?
A subiektywnie mam wrażenie, że ludzie raportują jakieś ciut mniejsze wyniki spalania dla nowszych 650tek. Trudno to sprawdzić w sposób statystycznie istotny ale ... możesz wnieść swoją cegiełkę do wiedzy o Trampkach
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24.01.2020, 08:30
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: Różnice w gaźnikach XL650V
Zdaję sobie sprawę ,że podniesienie mocy w silniku spalinowym to kompleksowa sprawa, grzebię trochę przy samochodach i przerabiałem temat. Mnie po prostu zaintrygowało to co przeczytałem i zastanawiam się czy to prawda.old1977 pisze:myślę że samymi gaźnikami nie zyskasz mocy tu kompleksowo trzeba podejść, dolot,wałki rozrządu i wylot tak modyfikacja powinna wyglądać,co ci da wydajniejszy gaźnik skoro air box dalej ma ta samą pojemność i więcej powietrza przez niego nie przepuścisz,bez zmiany wałków czas napełnienia komory spalania zostaje taki sam czyli objętość ładunku zostaje bez zmian i to samo ma się do wydechu w źle obliczonym zjawisko odbicia falowego może występować albo za wcześnie albo za późno co również ma spore znaczenie .
Re: Różnice w gaźnikach XL650V
w artykule nie napisali dosłownie że gaźnikami zyskali 2KM mowa jest o normie EURO2,wydaje mi się że pogrzebali w gaźnikach dla uzyskania EURO2 i nie ma co się oszukiwać moc i moment spadły więc pogmerali w wałkach rozrządu i zapłonie aby zyskać to co utracili taka moja subiektywna opiniaRedrekin pisze:Zdaję sobie sprawę ,że podniesienie mocy w silniku spalinowym to kompleksowa sprawa, grzebię trochę przy samochodach i przerabiałem temat. Mnie po prostu zaintrygowało to co przeczytałem i zastanawiam się czy to prawda.old1977 pisze:myślę że samymi gaźnikami nie zyskasz mocy tu kompleksowo trzeba podejść, dolot,wałki rozrządu i wylot tak modyfikacja powinna wyglądać,co ci da wydajniejszy gaźnik skoro air box dalej ma ta samą pojemność i więcej powietrza przez niego nie przepuścisz,bez zmiany wałków czas napełnienia komory spalania zostaje taki sam czyli objętość ładunku zostaje bez zmian i to samo ma się do wydechu w źle obliczonym zjawisko odbicia falowego może występować albo za wcześnie albo za późno co również ma spore znaczenie .
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość