Różnice w gaźnikach XL650V

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
Redrekin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 24.01.2020, 08:30
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Zdzieszowice

Różnice w gaźnikach XL650V

Post autor: Redrekin »

Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem? Info zaczerpnięte z tej strony : https://www.motocykl-online.pl/testy/Ho ... ozy,8317,3 Jeśli jest to gdzieś opisane proszę o link do tematu.
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

Post autor: tomekpe »

Redrekin pisze:Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem? Info zaczerpnięte z tej strony : https://www.motocykl-online.pl/testy/Ho ... ozy,8317,3 Jeśli jest to gdzieś opisane proszę o link do tematu.
Ten test chyba nie ma pokrycia w faktach.

Czytałem parę razy o tej różnicy i nigdy nic konkretnego. Pewnie trzeba by sprawdzać numery części.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

Post autor: old1977 »

myślę że samymi gaźnikami nie zyskasz mocy tu kompleksowo trzeba podejść, dolot,wałki rozrządu i wylot tak modyfikacja powinna wyglądać,co ci da wydajniejszy gaźnik skoro air box dalej ma ta samą pojemność i więcej powietrza przez niego nie przepuścisz,bez zmiany wałków czas napełnienia komory spalania zostaje taki sam czyli objętość ładunku zostaje bez zmian i to samo ma się do wydechu w źle obliczonym zjawisko odbicia falowego może występować albo za wcześnie albo za późno co również ma spore znaczenie .
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

Post autor: Sylwek »

Old, spokojnie, nie rozpędzaj się. Chłopak tylko 2 KM szuka :grin: .

Redrekin pisze:Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem?
Nie jestem wielkim znawcą 650, niemniej poszperam, w wolnej chwili, jeśli to zagadnienie spać Ci nie pozwala :smile: .
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

Post autor: tomekpe »

Sylwek pisze:Old, spokojnie, nie rozpędzaj się. Chłopak tylko 2 KM szuka :grin: .

Redrekin pisze:Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem?
Nie jestem wielkim znawcą 650, niemniej poszperam, w wolnej chwili, jeśli to zagadnienie spać Ci nie pozwala :smile: .
Sylwek, ja również jestem ciekaw. Od kiedy mam 650tkę, nigdy nie widziałem jednoznacznej odpowiedzi - czy były te różnice od 2005 (poza wyglądem) czy nie były.

A subiektywnie mam wrażenie, że ludzie raportują jakieś ciut mniejsze wyniki spalania dla nowszych 650tek. Trudno to sprawdzić w sposób statystycznie istotny ale ... możesz wnieść swoją cegiełkę do wiedzy o Trampkach ;)
Redrekin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 24.01.2020, 08:30
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

Post autor: Redrekin »

old1977 pisze:myślę że samymi gaźnikami nie zyskasz mocy tu kompleksowo trzeba podejść, dolot,wałki rozrządu i wylot tak modyfikacja powinna wyglądać,co ci da wydajniejszy gaźnik skoro air box dalej ma ta samą pojemność i więcej powietrza przez niego nie przepuścisz,bez zmiany wałków czas napełnienia komory spalania zostaje taki sam czyli objętość ładunku zostaje bez zmian i to samo ma się do wydechu w źle obliczonym zjawisko odbicia falowego może występować albo za wcześnie albo za późno co również ma spore znaczenie .
Zdaję sobie sprawę ,że podniesienie mocy w silniku spalinowym to kompleksowa sprawa, grzebię trochę przy samochodach i przerabiałem temat. Mnie po prostu zaintrygowało to co przeczytałem i zastanawiam się czy to prawda.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

Post autor: old1977 »

Redrekin pisze:
old1977 pisze:myślę że samymi gaźnikami nie zyskasz mocy tu kompleksowo trzeba podejść, dolot,wałki rozrządu i wylot tak modyfikacja powinna wyglądać,co ci da wydajniejszy gaźnik skoro air box dalej ma ta samą pojemność i więcej powietrza przez niego nie przepuścisz,bez zmiany wałków czas napełnienia komory spalania zostaje taki sam czyli objętość ładunku zostaje bez zmian i to samo ma się do wydechu w źle obliczonym zjawisko odbicia falowego może występować albo za wcześnie albo za późno co również ma spore znaczenie .
Zdaję sobie sprawę ,że podniesienie mocy w silniku spalinowym to kompleksowa sprawa, grzebię trochę przy samochodach i przerabiałem temat. Mnie po prostu zaintrygowało to co przeczytałem i zastanawiam się czy to prawda.
w artykule nie napisali dosłownie że gaźnikami zyskali 2KM mowa jest o normie EURO2,wydaje mi się że pogrzebali w gaźnikach dla uzyskania EURO2 i nie ma co się oszukiwać moc i moment spadły więc pogmerali w wałkach rozrządu i zapłonie aby zyskać to co utracili taka moja subiektywna opinia
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość