Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...
- kons
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 204
- Rejestracja: 31.03.2009, 12:41
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Morąg
Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...
Powitać pragnę po długiej przerwie zarówno w jeżdżeniu trampiszonem jak i bywaniu na forum.
Mój moto stał kilka lat. zdarzyło się tak, że silnik miał 2 sezony przerwy - jakoś zapomniałem go przepalić. Paliwo było w zbiorniku i gaźnikach - nie spuszczałem z gaźników.
Objaw taki że odpalił bez większego problemu, jak to Transalpy mają w zwyczaju, lecz przy odkręceniu, nawet lekkim, manetki gazu zdechł. Jak już go rozgrzałem trochę to mocy miał tyle że każda 125 mogła mnie przegonić
Rozebrałem gaźniki myśląc że to membrany spróchniały bez paliwa które pewnikiem wyparowało przez dwa lata i ... się pomyliłem, z paliwa wytrącił się jakiś zielonkawy syf i zaszlamował dysze. Na razie odkręciłem tylko jedną komorę gaźnika, żeby nie pomylić wykręconych dysz ale podejrzewam że w drugim będzie to samo.
Do rzeczy : dysze przeczyściłem nylonowym włoskiem ze szczotki (mam nadzieje że krzywda dyszom się nie stała), bo samą sprężarką nie szło nawet po namoczeniu w benzynie.
Mam pytanie odnośnie uszczelek siedzących w pokrywie komory pływaka - czy rzeczywiście trzeba wymieniać na nowe czy wystarczy posmarować jakimś silikonem i skręcić to do kupy.
Dodam, że nie są uszkodzone ale są spłaszczone na tyle że chyba w ogóle nie wystają ponad krawędź pokrywki bo ta gumka straciła chyba swoja sprężystość.
Nie wiem czy to dobrze że skorygowałem wysokość pływaka - wystawał coś ponad 6 mm, ja ustawiłem na 7mm. I też do końca nie wiem czy dobrze bo po prostu przy gaźnikach położonych do góry nogami zmierzyłem ile wystaje pływak (w miejscu gdzie wystaje najbardziej z gaźnika).
Proszę doświadczonych w gaźnikach o kilka słów. (Transalp 650 rocznik 2000)
Mój moto stał kilka lat. zdarzyło się tak, że silnik miał 2 sezony przerwy - jakoś zapomniałem go przepalić. Paliwo było w zbiorniku i gaźnikach - nie spuszczałem z gaźników.
Objaw taki że odpalił bez większego problemu, jak to Transalpy mają w zwyczaju, lecz przy odkręceniu, nawet lekkim, manetki gazu zdechł. Jak już go rozgrzałem trochę to mocy miał tyle że każda 125 mogła mnie przegonić
Rozebrałem gaźniki myśląc że to membrany spróchniały bez paliwa które pewnikiem wyparowało przez dwa lata i ... się pomyliłem, z paliwa wytrącił się jakiś zielonkawy syf i zaszlamował dysze. Na razie odkręciłem tylko jedną komorę gaźnika, żeby nie pomylić wykręconych dysz ale podejrzewam że w drugim będzie to samo.
Do rzeczy : dysze przeczyściłem nylonowym włoskiem ze szczotki (mam nadzieje że krzywda dyszom się nie stała), bo samą sprężarką nie szło nawet po namoczeniu w benzynie.
Mam pytanie odnośnie uszczelek siedzących w pokrywie komory pływaka - czy rzeczywiście trzeba wymieniać na nowe czy wystarczy posmarować jakimś silikonem i skręcić to do kupy.
Dodam, że nie są uszkodzone ale są spłaszczone na tyle że chyba w ogóle nie wystają ponad krawędź pokrywki bo ta gumka straciła chyba swoja sprężystość.
Nie wiem czy to dobrze że skorygowałem wysokość pływaka - wystawał coś ponad 6 mm, ja ustawiłem na 7mm. I też do końca nie wiem czy dobrze bo po prostu przy gaźnikach położonych do góry nogami zmierzyłem ile wystaje pływak (w miejscu gdzie wystaje najbardziej z gaźnika).
Proszę doświadczonych w gaźnikach o kilka słów. (Transalp 650 rocznik 2000)
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2514
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...
Poziom pływaka to 7mm. Należy go ustalać w takiej pozycji, jak gaźniki są zamocowane w motocyklu. Czyli lekko pochylone
Jakiś czas temu znajomy miał taki sam problem w trampku 600. Mimo zlecenia mycia całych gaźników ultradźwiękami, wymyto tylko dysze. Przez chwilę wszystko było dobrze, ale po kilku tysiącach gaźniki znów trza pruć i do myjki wrzucić.
Jakiś czas temu znajomy miał taki sam problem w trampku 600. Mimo zlecenia mycia całych gaźników ultradźwiękami, wymyto tylko dysze. Przez chwilę wszystko było dobrze, ale po kilku tysiącach gaźniki znów trza pruć i do myjki wrzucić.
Ostatnio zmieniony 14.09.2019, 12:31 przez Artek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dominator.
-
- łamacz szprych
- Posty: 732
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...
Wymień o-ringi jak są płaskie. Sprawdź gniazda zaworków iglicowych czy siatki nie zasyfione. Najlepiej zdemontuj gaźniki i do myjki ultradźwiękowej po uprzednim demontażu elementów tj. dysze, zaworki itd.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- długi
- miejski lanser
- Posty: 343
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)
Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...
Tak jak piszą koledzy w postach powyżej,tylko ultradzwięki i wymiana zużytych o-ringów ma jakiś sens i może uratować gazniki.
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 364
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...
Myjka dzwiękowa załatwi sprawę.
- kons
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 204
- Rejestracja: 31.03.2009, 12:41
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Morąg
Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...
U mnie w obu gaźnikach był zapchany otworek który zaznaczyłem na zdjęciu strzałką.Artek pisze: Jakiś czas temu znajomy miał taki sam problem w trampku 600. Mimo zlecenia mycia całych gaźników ultradźwiękami, wymyto tylko dysze. Przez chwilę wszystko było dobrze, ale po kilku tysiącach gaźniki znów trza pruć i do myjki wrzucić.
dziurka by SP4EJT, on Flickr
Jeśli mu czyścili same dysze a nie udrożnili tego to słabo.
Składając do kupy gaźniki zauważyłem, że jedna z membran zaczyna się "łamać" ... dziurki nie ma ale zbyt chętnie się zgina w tym miejscu tworząc dla oka taką kreseczkę/zgięcie. No i postanowiłem że kupie membrany, a że uszczelki komory pływaka też są stare zainteresował mnie taki zestaw naprawczy z chin:
https://www.ebay.pl/itm/HONDA-XL600V-TR ... Sw0NVbo~b5
Czy ktoś wie czy to będzie pasowało do 650 (RD10) ?? A może ktoś ma namiar na jakiegoś forumowicza co ma membrany i uszczelki komory ?!?
-
- łamacz szprych
- Posty: 732
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=104&t=4887
Zobacz tutaj ew. oryginał u dilera, ale cena zabija. Ja wybrałem zamiennik.
Zobacz tutaj ew. oryginał u dilera, ale cena zabija. Ja wybrałem zamiennik.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość