Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Halo!
Objawy jak w opisie. Jak jadę sobie spokojnie i mam zamiar przyspieszyć to występuje chwilowa "przerwa" w dostawie mocy. Czasem lekko się zdusi, czasem jest to tylko opóżnienie reakcji silnika w stosunku do obrotu manetki. Co to? czego szukać. Świece nowe, filtr czysty.
Objawy jak w opisie. Jak jadę sobie spokojnie i mam zamiar przyspieszyć to występuje chwilowa "przerwa" w dostawie mocy. Czasem lekko się zdusi, czasem jest to tylko opóżnienie reakcji silnika w stosunku do obrotu manetki. Co to? czego szukać. Świece nowe, filtr czysty.
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Trzeba na początek odczytać pamięć usterek, sprawdzic cisnienie pompy paliwa, moze ona niedomaga
Wysłane Transalpa
Wysłane Transalpa
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
W 600-ce?jacek79 pisze:Trzeba na początek odczytać pamięć usterek, sprawdzic cisnienie pompy paliwa, moze ona niedomaga
Wysłane Transalpa
Jacek, Twoja szklana kula się zepsuła
Dominator.
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
No to chyba 700, zgodnie z opisem
Wysłane Transalpa
Wysłane Transalpa
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Wygląda na to że coś nie halo z gaźnikiem w tej 700-tce .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Moja pamięć usterek żadnych nie wyrzuca
-
- miejski lanser
- Posty: 335
- Rejestracja: 25.04.2016, 20:38
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Medyka
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
U mnie objawy podobne przy prędkości od 100 km/h 4 i 5 bieg, obroty od 4.5 tyś lub większe , spokojna jazda wszystko OK. Chcąc nagle przyspieszyć , występuje chwilowy "dołek" i już ładnie ciągnie. Gaźniki po myciu w myjce ultradzwiękowej, synchro i regulacja zrobione,membrany nowe, świece nowe , filtr powietrza też. Na niższych biegach przeciąnąc obroty pow. 5 tyś nie wyczuwam takiego "dołka". Gdzie może być przyczyna? Pacjent 650 .
Zlot tuż tuż parę kilometrów do dojechania a tu taka lipa.
Zlot tuż tuż parę kilometrów do dojechania a tu taka lipa.
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3403
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
sprawdź membrany i zaworek iglicowy
PZDR
Qter
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
zdecydowałem się na samodzielny przegląd gaźników. Chciałbym powymieniać wszystko co mi się nie będzie podobało, jaki zestaw naprawczy polecacie? Membrany gdzie najlepiej kupować?
Czy do czyszczenia w myjce ultradźwiękowej należy gaźniki rozpoławiać? może jakies porady??
Czy do czyszczenia w myjce ultradźwiękowej należy gaźniki rozpoławiać? może jakies porady??
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Generalnie miałem dokładnie coś takiego w 600 jakieś 10 lat temu, w szczególności na 4 i 5 biegu. Długo szukałem aż mi przeszczep pokazał - to nieszczelność na łączeniu airboxa z króćcami gumowymi. Zalepienie tego w 100% rozwiązało temat w pd06 600 1994 a kilka lat później w pd10 99r.
Pozdrawiam
Zimny
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1524
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Obejrzyj to miejsce, jak radzi zimny.zimny pisze:Długo szukałem aż mi przeszczep pokazał - to nieszczelność na łączeniu airboxa z króćcami gumowymi. Zalepienie tego w 100% rozwiązało temat w pd06 600 1994 a kilka lat później w pd10 99r.
W zestawie naprawczym, bardzo podstawowym, może znajdować się zaworek iglicowy, kilka o-ringów ( w tym malutki, a ważny, od śruby składu mieszanki wolnych obrotów) oraz uszczelka komory pływaka. Na tej ostatniej staram się nie oszczędzać, tzn., jeśli tylko wygląda na trochę zleżałą, wygniecioną, twardą, z białymi nalotami czy choćby wysmarowaną silikonem, to wymieniam. Kilka razy wyjmowane powtórnie gaźniki, aby to cholerstwo założyć, skutecznie wyleczyło mnie z oszczędności (bo ktoś marudzi, że drogo); nie tylko w Transalpie. Ta sama uwaga tyczy gumowych o-ringów pod pokrywkami inspekcyjnymi zaworów. Gdy nie znam dokładnego wymiaru, kupuję za ciężkie pieniądze jeden komplet, po czym gnam do sklepu z takimi rarytasami i mam sztukę za kilka, a nie kilkanaście zł.girgi pisze:Chciałbym powymieniać wszystko co mi się nie będzie podobało, jaki zestaw naprawczy polecacie? Membrany gdzie najlepiej kupować?
Czy do czyszczenia w myjce ultradźwiękowej należy gaźniki rozpoławiać? może jakies porady??
Wracając do zestawów gaźnikowych. Możesz nabyć również taki duży, wypasiony, w którym będziesz miał wszystkie gumki, dysze, zaworki, sprężynki, śruby składu mieszanki. Ten zestaw poleciłbym do bardzo wyeksploatowanych gaźników, zastanych. Niemniej, zdarzało mi się, gdy wszelkie metody regulacji nie działały, zakładać takowe i pojazd ożywał. I nie jest to jakaś wiara w cuda, a jedynie fakt, że czasem,nawet wzrokowo, nie jest się w stanie dobrze ocenić wyeksploatowania iglicy czy zużycia dysz (tak, one też się rozkalibrowują, a rozpustnicy warsztatowi, mają przymiary do testów takowych ). Membrany kupujesz osobno.
Więc najpierw rozbiórka, weryfikacja stanu, a dopiero później zakup ( o ile będzie potrzebny) klamotów. Do mycia odkręć komory pływaków, wykręć dysze (dasz je osobno), zdejmij pływaki, wykręć śruby składów mieszanek i wyciągnij z ich gniazd sprężynki oraz te malutkie podkładki i o-ringi. Oczywiście zdejmujesz membrany. Nie musisz połowić gaźników. Przed demontażem, zanotuj ilość obrotów pilotów, poziomy pływaków. Bo serwisówka to jedno, a życie, drugie
Kąpiel w myjce zleć tam, gdzie będziesz wiedział, ze środek nie zeżre wnętrzności, tzn. może trwać dłużej, ale nie jest agresywna. Dokładnie przedmuchaj po myjce wszystkie kanały sprężonym powietrzem. Po dobrym myciu, nie powinien być widoczny osad na elementach.
A, jeszcze jedno. Niektóre uszczelki komór pływakowych, w szczególności te tańsze, nie zawsze są wykonane z dobrej gumy. Często, pod wpływem benzyny, lubią przybrać w talii , choć niejednokrotnie,już na etapie suchego montażu, z lekka nie trzymają wymiarów, a ich ułożenie w kanaliku, wymaga benedyktyńskiej cierpliwości i,-lub tzw. sposobów . Ich przekrój poprzeczny często za to jest mniejszy.
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
girgi pisze:Halo!
Objawy jak w opisie. Jak jadę sobie spokojnie i mam zamiar przyspieszyć to występuje chwilowa "przerwa" w dostawie mocy. Czasem lekko się zdusi, czasem jest to tylko opóżnienie reakcji silnika w stosunku do obrotu manetki. Co to? czego szukać. Świece nowe, filtr czysty.
jacek79 pisze:Trzeba na początek odczytać pamięć usterek,
girgi pisze:Moja pamięć usterek żadnych nie wyrzuca
bartekk pisze:szukaj głębiej, głębiej, w niższych pokładach forumowej pamięci
zimny pisze:Generalnie miałem dokładnie coś takiego w 600 jakieś 10 lat temu, w szczególności na 4 i 5 biegu. Długo szukałem aż mi przeszczep pokazał - to nieszczelność na łączeniu airboxa z króćcami gumowymi. Zalepienie tego w 100% rozwiązało temat w pd06 600 1994 a kilka lat później w pd10 99r.
Pozdrawiam
Zimny
bartekk pisze:włala
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Airboxa już lepiłem przy okazji synchronizacji.
Sylwek dzięki za wyczerpującą wypowiedź - przede wszystkim dobrze ze nie trzeba rozpoławiać gaźników do mycia.
Myjkę zaklepałem sobie już u nas w laboratorium do dyspozycji Dziś mam w planach rozpoczęcie prac (jak mi żona coś super ważnego nie wymyśli po południu )
Sylwek dzięki za wyczerpującą wypowiedź - przede wszystkim dobrze ze nie trzeba rozpoławiać gaźników do mycia.
Myjkę zaklepałem sobie już u nas w laboratorium do dyspozycji Dziś mam w planach rozpoczęcie prac (jak mi żona coś super ważnego nie wymyśli po południu )
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
girgi, sprawdź dla pewności, tam nieszczelności mogą być w innych miejscach niż lepiłeś, dodatkowo dokładnie sprawdź czy dobrze króćce siedzą na gaźnikach. A jak to jednak gaźniki to.... pytaj Sylwka
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Porozkręcałem ustrojstwo.
Na pewno zakupię nowe króćce gaźników - tamte przypominają gumolit już bardziej a nie gumę.
Co do gaźników:
- na pewno potrzebuję małe owalne oringi zaworu air cutoff - gdzie to dostać? są jakieś zestawy?
- najważniejsze pytanie: tłoki membran normalnie są czarne - podejrzewam że pokryte teflonem. Moje są w sporej części wytarte do metalu. To samo z przylegajacymi do nich powierzchniami w gaźniku: połowa matowa, połowa lusterko nie wiem jaka być powinna ale nie wygląda to jednolicie... co z fantem zrobić?
Mnogość kanalików i dziurek mnie przeraża, jak to wszytko ogarnąć i sprawdzić
Na pewno zakupię nowe króćce gaźników - tamte przypominają gumolit już bardziej a nie gumę.
Co do gaźników:
- na pewno potrzebuję małe owalne oringi zaworu air cutoff - gdzie to dostać? są jakieś zestawy?
- najważniejsze pytanie: tłoki membran normalnie są czarne - podejrzewam że pokryte teflonem. Moje są w sporej części wytarte do metalu. To samo z przylegajacymi do nich powierzchniami w gaźniku: połowa matowa, połowa lusterko nie wiem jaka być powinna ale nie wygląda to jednolicie... co z fantem zrobić?
Mnogość kanalików i dziurek mnie przeraża, jak to wszytko ogarnąć i sprawdzić
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1524
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Girgi, nie czytasz dokładnie . Pisałem:girgi pisze:- na pewno potrzebuję małe owalne oringi zaworu air cutoff - gdzie to dostać? są jakieś zestawy?
Sylwek pisze:W zestawie naprawczym, bardzo podstawowym, może znajdować się zaworek iglicowy, kilka o-ringów ( w tym malutki, a ważny, od śruby składu mieszanki wolnych obrotów)
Gdybyś jednak potrzebował TYLKO te dwa malutkie o-ringi, to odezwij się z adresem w pw. Mam coś takiego. Pasują od pokrewnych Hond, jak również Virago, Bandita, itd.Sylwek pisze:Wracając do zestawów gaźnikowych. Możesz nabyć również taki duży, wypasiony, w którym będziesz miał wszystkie gumki, dysze, zaworki, sprężynki, śruby składu mieszanki. Ten zestaw poleciłbym do bardzo wyeksploatowanych gaźników, zastanych.
Zaryzykuję, nie widząc: jeśli nie ma rys, wżerów, poskładać i jeździć . Membrany całe i elastyczne?girgi pisze:- najważniejsze pytanie: tłoki membran normalnie są czarne - podejrzewam że pokryte teflonem. Moje są w sporej części wytarte do metalu. To samo z przylegajacymi do nich powierzchniami w gaźniku: połowa matowa, połowa lusterko nie wiem jaka być powinna ale nie wygląda to jednolicie... co z fantem zrobić?
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Hej Sylwek, czytałem ale przyznam się, że w żadnym z zestawów na necie tych owalnych gumek nie widziałem... Np. tu jest bardzo bogaty zestaw https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 8920263450 i tych gumek niema. Możesz mi wskazać gdzie taki pełny zestaw regeneracyjny kupić??girgi pisze:Wracając do zestawów gaźnikowych. Możesz nabyć również taki duży, wypasiony, w którym będziesz miał wszystkie gumki, dysze, zaworki, sprężynki, śruby składu mieszanki. Ten zestaw poleciłbym do bardzo wyeksploatowanych gaźników, zastanych.
Tłoki chodzą gładko, membrany są według mnie w porządku: elastyczne i bez zniszczeń.girgi pisze:Zaryzykuję, nie widząc: jeśli nie ma rys, wżerów, poskładać i jeździć . Membrany całe i elastyczne?
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1524
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Owalny uszczelniacz o przekroju kwadratowym, znajdujący się pod zaworem aircut? Co mu dolega?
Rozmaite gumki gaźnikowe, często kupuję w firmie V-max z Tychowa.
Podobny jest w Shadowce 600, o np. taki:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 4770839332
Rozmaite gumki gaźnikowe, często kupuję w firmie V-max z Tychowa.
Podobny jest w Shadowce 600, o np. taki:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 4770839332
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Komplet ACV-109 Tourmaxa - komplet do naprawy zaworów air cutoff pasuje do mojego trampka. (zawiera owalne gumki, membrany i sprężyny).
Pytanie: Co się stało z moimi membranami?? Zdjąłem je jako pasujące a teraz staram się je założyć i kurde z małe?? Guma się skurczyła czy co? Co założę z jednej strony to z drugiej brakuje??
Moge użyć jakiegoś kleju żeby sobie pomóc przy montażu???
Pytanie: Co się stało z moimi membranami?? Zdjąłem je jako pasujące a teraz staram się je założyć i kurde z małe?? Guma się skurczyła czy co? Co założę z jednej strony to z drugiej brakuje??
Moge użyć jakiegoś kleju żeby sobie pomóc przy montażu???
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Dławienie się przy nagłym przyspieszaniu ???
Żadnego kleju, musisz pokrywką, przy dociskaniu delikatnie przesuwać prawo, lewo, góra dół, aż sama wskoczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość