regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Artek »

KrzysieG pisze:A czy wie może ktoś jaki luz zaworowy w silniku 89r ?
Czarny silnik ustawiamy na 0.1 mm
Dominator.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: KrzysieG »

W instrukcji jest napisane tak:
Obrazek

Tylko gdzie sprawdzić że to jest XL600V-H
A swoją drogą, to by się zgadzało, bo szczelinomierz 0.15 musiałem wpychać na siłę :wacko:
Pytam, bo ten silnik przeszedł chyba najwięcej modyfikacji i może trzeba go ustawiać na 0.15 i 0.20.
Nie mogę znaleźć tych znaków w tym okienku rewizyjnym, u mnie są tylko kropki :swieczki:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Solidworks »

KrzysieG pisze:A czy wie może ktoś jaki luz zaworowy w silniku 89r ?
XL600V-H models
Intake and exhaust valves 0.1 mm
http://transalpclub.pl/hondatransalp/da ... amysilnika -modele
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: old1977 »

Artek pisze:
KrzysieG pisze:A czy wie może ktoś jaki luz zaworowy w silniku 89r ?
Czarny silnik ustawiamy na 0.1 mm
a mi się wydaje że nie kolor silnika a nr ma znaczenie i tak
PD06-50..... ustawiamy na 0.1
a resztę że tak powiem standardowo ja ma czarny silnik z 88 roku z nr PD06-51 i ustawiłem 0.15,0.20
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: KrzysieG »

W serwisówce piszą że "XL600V-H models" ma mieć 0.1 a reszta 0.15, 0.20. To H to numer silnika ? Jeśli tak to w moim ktoś źle ustawił wcześniej a ja tak zrobiłem parę kilometrów :lol: U mnie blaszka wygląda tak: Obrazek, a nr. na silniku tak: Obrazek
No to jak te zawory powinny być u mnie ? :wacko:
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Artek »

Wychodzi na to, że się myliłem.
2871
Dominator.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: KrzysieG »

Czyli old1977 ma rację, dobrze mu się wydaję :ok: Psia krew trzeba rozbierać jeszcze raz :swieczki: :boks:
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: old1977 »

KrzysieG pisze:Czyli old1977 ma rację, dobrze mu się wydaję :ok: Psia krew trzeba rozbierać jeszcze raz :swieczki: :boks:
u ciebie 0.15 i 0.20 średnia
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Vanish
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 149
Rejestracja: 09.03.2018, 07:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Vanish »

Panie i Panowie szybkie pytanie: do 600 pod okienka inspekcyjne potrzebne są wg fiszek oringi w rozmiarach 44x3 i 62,4x2,5, o ile ten pierwszy jest w miarę typowy o tyle drugi mniej. Konieczny jest dokładnie taki czy może być rozmiar "zbliżony"? Jakich używacie? Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Adam_M »

Vanish pisze:Panie i Panowie szybkie pytanie: do 600 pod okienka inspekcyjne potrzebne są wg fiszek oringi w rozmiarach 44x3 i 62,4x2,5, o ile ten pierwszy jest w miarę typowy o tyle drugi mniej. Konieczny jest dokładnie taki czy może być rozmiar "zbliżony"? Jakich używacie? Z góry dzięki.
Zamów od ArturS z riderparts. Grosze to kosztuje a są oryginalne rozmiary tych uszczelek

Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Vanish
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 149
Rejestracja: 09.03.2018, 07:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Vanish »

Dzięki, oryginały już zamówiłem, po prostu mam dzień wolnego w weekend i zastanawiałem się, czy dam radę kupić uszczelki w okolicy i trochę szybciej ogarnąć temat ;)
Patryk1990
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 25.03.2020, 18:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Patryk1990 »

Cześć wszystkim,
w weekend chcę zabrać się z ojcem za regulację (kontrolę) zaworów i zrobić przy okazji gaźniki, czy ktoś z Warszawy i okolic dysponuje sprawnym wakuometrem? Z chęcią bym pożyczył. Oczywiście należycie się odwdzięczę. Pozdrawiam Patryk
Endrju660
Czytacz
Czytacz
Posty: 2
Rejestracja: 25.12.2021, 11:39
Mój motocykl: XL600V

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Endrju660 »

Panowie może ktoś podpowie , podczas sprawdzania luzów zaworowych tylnego cylindra zauważyłem że jedna nakrętka głowicy jest pęknięta, wyjąłem ją i co robić ,dać nową i skręcić czy ściągać głowice ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość