jak nie spróbujesz to nigdy się nie nauczysz,na tym to wszystko polega trzeba próbować bo inaczej będziemy stali w miejscu.Leo pisze:Old... nie dla każdego jest to proste
Ja sporo dłubię z pomocą kolegów w Afryce obecnie, a kiedyś w trampku, ale np rozkładania i regulacji gaźników sie nie dotykam, bo się po prostu boję coś spartolić i tyle.
Cennik serwisu przed / po sezonie
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- Leo
- szorujący kolanami
- Posty: 1815
- Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
Na próbowanie można sobie pozwolić jeśli błąd niewiele kosztuje albo ma się dużo kasyold1977 pisze:jak nie spróbujesz to nigdy się nie nauczysz,na tym to wszystko polega trzeba próbować bo inaczej będziemy stali w miejscu.Leo pisze:Old... nie dla każdego jest to proste
Ja sporo dłubię z pomocą kolegów w Afryce obecnie, a kiedyś w trampku, ale np rozkładania i regulacji gaźników sie nie dotykam, bo się po prostu boję coś spartolić i tyle.
Jeśli popsuję coś w gaźniku albo źle wyreguluję to w najlepszym wypadku będę kupować jakąś część, ale w najgorszym może mi paść moto w trakcie dalszego wyjazdu i wtedy już będzie słabo
Serwus... Jestem nerwus :D
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
http://www.onetemuwinne.wordpress.com
Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 116
- Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
moje zdanie nt. ponizej
Ostatnio zmieniony 20.04.2018, 10:40 przez szynszyll, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
old1977, zgadzam się z Twoim podejściem, ale uwierz, że są ludzie którzy oprócz wiedzy gdzie wlewa się paliwo nie wiedzą niczego więcej związanego z eksploatacją, przeglądem, naprawą itd. (nie urażając nikogo). Dla jednych ustawienie luzów zaworowych to pestka, dla innych użycie zwykłego młotka może skutkować zniszczeniem młotka i urazami na ciele użytkownika. Znam ludzi, którzy przykręcają śruby (które mają prawy gwint) kręcąc nimi w lewo lub z wszystkim jadą do ASO, nawet z przepaloną żarówką... .
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
Luzik Panie i Panowie luzik Każdy ma swój sposób na serwisowanie i bardzo dobrze Pozdrawiam
Tak naprawdę TA czy AT to proste motocykle "jak cep"
Tak naprawdę TA czy AT to proste motocykle "jak cep"
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
-
- łamacz szprych
- Posty: 732
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
Jeżeli, ktoś nie czuje się na siłach to po prostu pójdzie do mechanika i tyle.
Dziwię się, że aż tyle trzeba wkrętaków do trampka
Być może jeszcze, aż tyle w nim nie rozkręcałem, ale jeździ i ma się dobrze.
Dziwię się, że aż tyle trzeba wkrętaków do trampka
Być może jeszcze, aż tyle w nim nie rozkręcałem, ale jeździ i ma się dobrze.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
Używając określeń "jednego wkrętaka" czy "5 minut roboty" itp. ani nadawca ani odbiorca nie interpretuje tego chyba dosłownie a posługuje się skrótem myślowym odnoszącym się do łatwości/trudności w "naprawialności" - przecież to oczywista oczywistość
xl650v, drz 400
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 116
- Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
[quote="szynszyll"]wystarczy wkretak...
no to mnie lekko ponioslo
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/ ... 118/1#zdj3
uwierz mi zaden nie jest zbedny o kazdym cos opowiem a wciaz brakuje nowych
p.s. a ile sie omorduje ze srubami ktore ktos probowal odkrecas srubokretem z lidla to juz tylko ja wiem. nie mowiac o tym ze dla 80% osob jakie spotkalem okreslenie PH1 PH2 i PH3 nic nie oznacza. ehhh...
no to mnie lekko ponioslo
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/ ... 118/1#zdj3
uwierz mi zaden nie jest zbedny o kazdym cos opowiem a wciaz brakuje nowych
p.s. a ile sie omorduje ze srubami ktore ktos probowal odkrecas srubokretem z lidla to juz tylko ja wiem. nie mowiac o tym ze dla 80% osob jakie spotkalem okreslenie PH1 PH2 i PH3 nic nie oznacza. ehhh...
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
Mały offtop, ale dzięki moim kluczom z Lidla nauczyłem się co to jest PH1, PH2 i PH3 .. serio!szynszyll pisze:
p.s. a ile sie omorduje ze srubami ktore ktos probowal odkrecas srubokretem z lidla to juz tylko ja wiem. nie mowiac o tym ze dla 80% osob jakie spotkalem okreslenie PH1 PH2 i PH3 nic nie oznacza. ehhh...
A odnośnie mechaniki - jak ktoś zjadł na tym zęby od dziecka, to faktycznie może pisać jakie to proste. Ja też mogę napisać o prostocie robienia czegoś w IT, co będzie kompletnie niezrozumiałe dla osób postronnych. Nie przenośmy swoich doświadczeń i odczuć na wszystkich ludzi Mimo prostoty mechaniki Trampka nie każdy właściciel będzie miał go naprawić, bo nawet wiedząc jak coś zrobić, to liczy się też praktyka i zwyczajna sprawność manualna. Można owszem robić samemu ale jeśli ma być byle jak - to po co ? Umiem zmienić filtr, olej, klocki ale lepiej i sprawniej zrobi to mechanik, nie mówiąc o wszelkich regulacjach. Jak mnie najdzie - to próbuję sam. Ale to nie ta sama jakość.
W dodatku mechanik zauważy, jeśli coś innego będzie nie tak. Ja już doświadczyłem stopniowego przyzwyczajania się do tego, że motocykl coraz gorzej chodzi, bo dla mnie było wciąż normalnie, a po profesjonalnym serwisie gaźników nastąpiło nagłe olśnienie.
Podsumowując - jak ktoś lubi majsterkować, niech to robi, ale nie ma co wpierać że to oczywista oczywistość dla każdego motocyklisty. Przykład z samodzielnym leczeniem zębów był bardzo trafiony
LwG!
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
panie panowie każdy robi według własnego uznania ma ochotę i flotę oddaje do mechaniora (później chodzi i biadoli jak mu spaprali robotę żarcik) ma ochotę to się po po prostu nauczy(trampka skonstruował człowiek nie kosmita i człowiek jest w stanie go ogarnąć),przykład z zębami trochę skrajny,ale poznanie budowy i oswojenie się z podstawową mechaniką pomaga w samej jeździe bo człowiek przynajmniej może się domyślać dlaczego maszyna zachowuje się tak albo inaczej,koleżanka napisała że błąd może słono kosztować tak samo to działa w drugą stronę,przykład klęka błahostka w moto daleko od domu zostaje albo holować do domu co na pewno tanie nie jest lub oddanie do najbliższego serwisu a tam jak wyczują to skroją ile wlezie,zresztą temat rzeka każdy robi jak uważa,jedno z wojska pamiętam mój dowódca zawsze powtarzał "ucz się i pokaż że dużo potrafisz bo ci co nic nie potrafią to na pierwszy ogień idą bo ich nie szkoda.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- Tatq_kelob
- dwusuwowy rider
- Posty: 164
- Rejestracja: 13.11.2017, 20:30
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Głowaczów
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
W całej rozciągłości zgadzam się z poglądem, który wyraził tomekpe i myślę, że nie trzeba być mechanikiem żeby być kierownikiem ( nie czuje kiedy rymuje).
A dowódcy w wojsku (i nie tylko) nie zawsze mają rację.
Chociaż z tym "pierwszym ogniem" to może i prawda.
A dowódcy w wojsku (i nie tylko) nie zawsze mają rację.
Chociaż z tym "pierwszym ogniem" to może i prawda.
Nieważne dokąd jadę, grunt że wiem gdzie byłem.
- Złomek
- Złomek
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: Cennik serwisu przed / po sezonie
Jeśli to się tyczy mojej wypowiedzi to znaczy, że źle zrozumiałeś kontekst i nieadekwatnie go przytoczyłeśtomekpe pisze: ...jak ktoś lubi majsterkować, niech to robi, ale nie ma co wpierać że to oczywista oczywistość dla każdego motocyklisty.
xl650v, drz 400
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości